دانستنی های پارچه

انواع پارچه مانتویی

 

انواع پارچه مانتویی

برای معرفی انواع پارچه مانتویی لازم است تا نکاتی را مورد توجه قرار بدهیم. داشتن ظاهر مناسب و زیبا برای همه خانم‌ها مهم است و بیشتر خانم به استایل خود اهمیت ویژه‌ای می‌دهند. یکی از چیزهایی که باعث خاص شدن پوشش و استایل شما می‌شود، مانتو است اما باید برای انتخاب نوع پارچه مانتو وسواس به خرج دهید تا در هر مکانی، خاص بودن خود را نشان دهید.

پارچه مانتویی معمولاً بر اساس فصل و مدل و محل مورد استفاده تفاوت هایی با هم دارند. در این مقاله به معرفی محبوب‌ترین انواع پارچه مانتویی و کاربرد هر کدام می‌پردازیم تا بهتر بتوانید استایل مورد نظر خود را انتخاب کنید.

پارچه مانتویی کرپ

پارچه مانتویی کرپ صورتی

پارچه کرپ یکی از رایج‌ترین انواع پارچه مانتویی است که بیشتر برای مکان‌های رسمی و مجالس کاربرد دارد. این پارچه ترکیبی از پلی استر، ابریشم و پشم است و به دو نوع کلی کرپ سخت و کرپ نرم تقسیم می‌شود. کرپ نرم معمولا نازک‌تر است و به کرپ ابریشمی هم شهرت دارد.

درباره پارچه کرپ بیشتر بدانید .

پارچه مانتویی کتان

یکی از انواع پارچه‌ مانتویی ، پارچه کتان است که به صورت طبیعی از گیاه کتان به دست می‌آید. این پارچه هم برای تیپ‌های اسپرت و هم تیپ‌های مجلسی کارایی دارد و معمولا کمتر از سایر پارچه‌ها چروک می‌شود. کتان به سه دسته کلی تقسیم می‌شود که عبارتند از:

  • کتان کشی: یک پارچه سبک که برای دوخت پارچه‌های مانتویی پاییزی مناسب است.
  • کتان ضخیم: که معمولا برای پارچه‌های زمستانی کاربرد دارد.
  • کتان پیچ: که برای دوخت پارچه‌های مانتویی بهاره و تابستانی مناسب است.

پارچه مانتویی ریون

پارچه ریون

یکی دیگر از انواع پارچه‌های مانتویی ، پارچه ریون است که به دلیل قیمت مناسب و ضخامت کمی که دارد، طرفداران زیادی دارد. این پارچه هم برای مانتوهای دخترانه و هم زنانه کاربرد دارد و به دلیل فرم خوبی که بدن می‌دهد، مورد استقبال قرار گرفته است. این پارچه چروک نمی‌شود و محدودیتی هم از نظر طرح و رنگ ندارد.

پارچه مانتویی ابریشم

اگر به دنبال لوکس‌ترین و گران‌ترین انواع پارچه مانتویی در بازار هستید، پارچه ابریشم را انتخاب کنید. این پارچه استحکام بالایی دارد و برای مجالس و مراسم خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این پارچه معمولا برای فصل تابستان و زمستان استفاده نمی‌کنند چون اولا هوا در آن جریان ندارد و ممکن است باعث عرق کردن شوید و دوما به دلیل جنسی که دارد، شما را گرم نگه نمی‌دارد.

بهترین زمان استفاده از این پارچه در بهار یا دو ماه اول پاییز است.

پارچه مانتویی نخی

محبوب‌ترین نوع از انواع پارچه‌های مانتویی پارچه نخی است. این پارچه در فصل‌های بهار و خصوصا تابستان بسیار مورد علاقه است و به پوست بدن نمی‌چسبد. پارچه نخی معمولا برای تیپ‌های اسپرت مناسب است و به دلیل درصد بالایی از پنبه، برای پوست‌های حساس کاملا مناسب است. پارچه نخی از نظر طرح و رنگ محدودیتی ندارد اما به دلیل جنس طبیعی‌ای که دارد، بعد از شستشو تغییر سایز می‌دهد و ممکن است کمی کوچک شود.

درباره پارچه نخی بیشتر بدانید .

پارچه های لنین

پارچه لنین

پارچه لنین یکی دیگر از انواع محبوب پارچه‌های مانتویی است که ترکیبی از پنبه، پلی استر و ویسکوز است. هرچقدر که درصد پنبه یک پارچه لنین بیشتر باشد، با کیفیت‌تر خواهد بود. از این پارچه به دلیل جنس خنکی دارد، معمولا برای مانتوهای بهاری و تابستانه استفاده می‌کنند. این پارچه هم برای تیپ‌های اسپرت و هم برای تیپ‌های رسمی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به دلیل فرم خوبی که به بدن می‌دهد، مورد استقبال بانوان قرار گرفته است.

پارچه فاستونی

پارچه مانتویی فاستونی

فاستونی را می‌توان به‌عنوان نوع دیگری از پارچه های مانتویی نام برد. معمولا از این نوع پارچه برای دوخت لباس‌های رسمی مثل مانتو شلوارهای اداری بهره می‌برند. برای تولید این نوع پارچه‌ها از مخلوط پشم، پلی استر و مخلوط پشم و کرک استفاده می‌کنند.
این نوع پارچه با قیمت‌های متفاوت و درجه مرغوبیت متنوعی در بازار موجود است.

پارچه جین

پارچه جین اولین بار توسط کارخانه‌ای به نام «لی» تولید شد. این نوع پارچه‌ها معمولا در رنگ‌های آبی، مشکی، زغالی و سفید در بازار موجود هستند. از این نوع پارچه‌ها می‌توانید برای دوخت مانتوهای بهاره و پاییزه بهره ببرید.
پارچه‌های جین در انواع ضخیم، کاغذی و کشی به مرحله تولید می‌رسند.

پارچه پرادا

پارچه پرادا با نام پارچه پرادو نیز شناخته می‌شود. این پارچه جزو محصولات وارداتی به‌شمار می‌رود و دوام بسیار خوبی دارد. کیفیت عالی این پارچه آن را به گزینه‌ای مناسب برای دوخت لباس‌های فرم کارمندان ارگان‌ها و موسسات می‌کند.

پارچه سوییت

سوییت نوعی پارچه است که جنسی مشابه با مخمل دارد. کشسانی این پارچه نسبت به مخمل کمتر است اما ضخامت بیشتری دارد. با این پارچه می‌توانید مانتوهای پاییزه و بهاره بسیار زیبا و متنوعی بدوزید.
پارچه ساتن
اگر می‌خواهید مانتویی بدوزید که کمی مجلسی به نظر برسد، پارچه ساتن با تراکم بالا بهترین گزینه است. این پارچه با تنوع رنگی بسیار زیادی در بازار وجود دارد.

پارچه مانتویی طرح دار

در زمان های مختلف طرح و مدل خاصی از پارچه ها مد می شود و بر همین اساس ممکن است که طرحی در زمانی بسیار پر طرفدار باشد و بعد از مدتی دیگر دیگر طرفداری نداشته باشد و اگر هم طرفدارانی داشته باشد بسیار کم باشد به همین علت زمانی که شما می خواهید پارچه ای را خریداری کنید به این نکته باید توجه داشته باشید اگر چه نوع پارچه را می خواهید آیا پارچه ای را میخواهید که متناسب با مد روز باشد و یا نه پارچه ای می خواهید که چندین سال بتواند نیاز شما رو برطرف کند.

قیمت پارچه مانتویی

برای اینکه بتوانیم قیمت پارچه را مشخص کنیم عوامل متعددی را باید بررسی کنیم تا قیمت مناسب پارچه را به دست بیاوریم، عواملی مانند نوع پارچه، کیفیت، طرح و برند آن. همچنین، منطقه جغرافیایی و بازار محلی نیز می‌توانند تأثیرگذار باشند. بهترین کاری که می توان برای خرید پارچه مانتویی داشت این است که حتما از تولید کننده اصلی پارچه محصول را خریداری کنیم تا نقش واسطه ها ازبین برود.

بهتر است قبل از خرید، با مقایسه قیمت‌ها و کیفیت‌ها در محله‌ها و فروشگاه‌های مختلف یا با بررسی و مقایسه قیمت‌ها در فروشگاه‌های آنلاین، بهترین تصمیم خرید خود را بگیرید.

برای اطلاع از قیمت پارچه‌ها , به صفحه قیمت پارچه مراجعه کنید .

سخن آخر

در این مقاله در مورد محبوب‌ترین انواع پارچه‌های مانتویی صحبت کردیم و توضیح دادیم که هر کدام از آن‌ها چه کاربردی دارند و برای چه فصلی باید مورد استفاده قرار گیرند. درباره قیمت پارچه های مانتویی نیز مطالبی گفته شد و باید بدانید ممکن است قیمت پارچه ها از تولیدکننده ای به تولیدکننده ای دیگر متفاوت باشد و قبل از مقایسه هر چیزی بهتر است به عواملی که در قیمت پارچه تاثیر میگذارد دقت لازم را داشته باشید.

شما هم اگر در مورد این پارچه‌ها نظری دارید، آن را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *