دانستنی های پارچه

انواع پارچه مجلسی با قیمت

 

انواع پارچه مجلسی با قیمت

پارچه مجلسی انواع مختلفی دارد و پارچه مورد نظرتان را می‌توانید برای مدل‌های متنوع و بر حسب نیاز خود تهیه کنید. ممکن است با توجه به مدلی که مدنظر دارید، نیاز به پارچه‌ای آهاردار و خشک داشته باشید یا پارچه‌های ظریف و لخت توجه‌تان را جلب کنند.
پارچه‌های مجلسی از لحاظ رنگ، بافت و جنس تنوع زیادی دارند و به‌همین‌خاطر می‌توانید به‌راحتی از بین آن‌ها انتخاب کنید. در ادامه این مطلب انواع پارچه‌های مجلسی را معرفی می‌کنیم و بررسی مختصری از لحاظ قیمت آن‌ها نیز خواهیم داشت. پس تا انتها با ما بمانید.

بهترین پارچه برای دوخت لباس مجلسی

یکی از مهمترین عوامل در طراحی و دوخت لباس مجلسی، انتخاب مناسبترین پارچه است. پارچه‌ها در ایجاد جذابیت و زیبایی لباس مجلسی نقش بسیار مهمی دارند و باید با توجه به سبک و طرح پارچه مناسب را انتخاب کرد. ما برای دوخت لباس مجلسی نمیتوانیم بگوییم که بهترین پارچه وجود دارد بلکه با توجه به طرح و مدلی که مدنظر داریم باید بهترین پارچه برای مدل خود را انتخاب کنیم که برای داشتن یک انتخاب درست بهتر است ویژگی های هر نوع پارچه را بررسی کنیم و سپس وارد بازار پارچه بشویم و مناسب ترین و بهترین پارچه را انتخاب کنیم. به طور مثال پارچه ساتن یکی از بهترین گزینه ها برای لباس مجلسی است اما ما نمیتوانیم این پارچه برای انواع مختلف لباس مجلسی استفاده بکنیم.

به همین منظور پیش از انتخاب باید به سلیقه خود و طرح و نقش لباس خود توجه بکنیم.

پارچه مجلسی

پارچه مجلسی همان‌طور که از اسمش پیدا است، برای دوخت لباس‌های شیک و خاص به‌کار می‌رود. یعنی لباس‌هایی که برای مهمانی‌ها، مراسم عروسی و سایر مجالس مناسب هستند و کیفیت فوق‌العاده‌ای را نیز دارند.

پارچه‌های مجلسی معمولاً با توجه به جنس و طرح آن‌ها متفاوت هستند. در اینجا چند نمونه از انواع پارچه مجلسی را معرفی می کنیم.

پارچه مجلسی حریر

پارچه حریر یکی از پرطرفدارترین و معروف‌ترین انواع پارچه‌های مجلسی است. حریر یک نوع پارچه لطیف و براق است که از ابریشم طبیعی یا مصنوعی ساخته می‌شود. این پارچه به دلیل ظاهری زیبا و لطیفی که دارد، به طور گسترده در لباس‌های مجلسی، لباس‌ عروس، شال‌ها و دکوراسیون‌های داخلی استفاده می‌شود.

از جمله زیباترین پارچه‌هایی که برای لباس‌های مجلسی زنانه و دخترانه به‌کار می‌رود، حریر است. حریر با بافت لطیفی که دارد زیبایی لباس را دو چندان می‌کند اما قیمت آن نسبت به سایر پارچه‌ها بالاتر است.

درباره پارچه حریر و انواع آن بیشتر بدانید .

پارچه حریر

پارچه مجلسی کرپ

کرپ پارچه‌ای تقریبا ضخیم و مقاوم است و زیاد چروک نمی‌شود، در نتیجه برای دوخت انواع کت‌ و ‌دامن یا شلوار مجلسی کاربرد دارد. کرپ‌ها رنگ‌های متنوعی دارند و برای انتخاب رنگ هیچ مشکلی نخواهید داشت، همچنین بافتی سوزنی شکل دارند و به‌خوبی اتو می‌شوند و به راحتی چروک نمی شود.
پارچه کرپ قیمت‌های مختلفی در بازار دارد و این اختلاف قیمت به دلیل میزان نازکی و ضخامت آن است. در واقع گرم‌های مختلف این پارچه قیمت‌های متفاوتی نیز دارند.

لباس مجلسی پارچه کرپ

برای قیمت ، خرید و دیدن انواع پارچه کرپ کلیک کنید .

پارچه مجلسی لمه

یکی دیگر از انواع پارچه‌های مجلسی که کاربرد زیادی برای دوخت لباس‌های مجلسی دارد، لمه است. براق بودن این پارچه ظاهری زیبا و شیک را به لباستان خواهد داد و بدون تردید با پوشیدن آن مانند ستاره خواهید درخشید.
این پارچه درخشان از الیاف مصنوعی تهیه می‌شود و یکی از لایه‌های نخ آن در بافت پارچه نخ مصنوعی فلزی نقره‌ای یا طلایی است که سبب درخشندگی پارچه خواهد شد.
پارچه مجلسی لمه پارچه‌ای کشی است و ریزش دارد، بنابراین برای دوخت لباس‌های مجلسی و تنگ کاربرد زیادی دارد. همچنین انواع نازک آن برای دوخت شال‌های مجلسی به‌کار می‌رود. این پارچه نسبت به قیمتش عرض زیادی دارد و در نتیجه دوخت آن مقرون ‌به‌صرفه است.
لمه انواع مختلفی دارد مانند لمه هولوگرام، لمه پولکی ریز و درشت و لمه پلیسه که هر یک را با توجه به مدلی که می‌خواهید بدوزید، باید انتخاب کنید.

درباره پارچه لمه بیشتر بدانید .

پارچه لمه

پارچه مجلسی ژورژت

نوع دیگری از پارچه های مجلسی پارچه ژورژت است. این پارچه از نخ‌های نازک و لطیف تشکیل شده است و دارای بافتی خاص به نام “کرپه” است که آن را از سایر پارچه‌ها تمیز می‌کند.

از این پارچه برای دوخت لباس عروس، لباس شب و لباس‌های نامزدی استفاده می‌کنند.
بعضی مدل‌ها نیاز به پارچه‌هایی لخت دارند تا مدل خود را بهتر نشان دهند، ژورژت یکی از آن پارچه‌ها است که می‌توانید از آن در این مدل کارها استفاده کنید. برای دوخت انواع پیراهن‌های کلوش از چنین پارچه‌هایی استفاده می‌شود.

پارچه مجلسی ساتن

به جرات می‌توان گفت ساتن یکی از بهترین پارچه‌ها برای دوخت لباس‌های مجلسی است که طرفداران زیادی دارد. این پارچه خوش‌دوخت و بسیار خوش‌فرم است و برای انواع پیراهن‌های بلند و کوتاه به‌کار می‌رود.
ساتن پارچه‌ مجلسی براقی است و رنگ‌های متنوعی دارد. در نتیجه به‌راحتی با پارچه‌های دیگر مانند تور هماهنگ می‌شود و می‌توانید با خرید آن مدل‌های زیبایی را بدوزید. ساتن‌های آمریکایی با تنوع رنگی بسیار زیاد خود برای دوخت انواع پیراهن‌های مجلسی، شومیز و لباس عروس طرفدار دارند.
این پارچه چروک‌پذیری کمی دارد و بدن نما هم نیست، در نتیجه نیازی به آستر نخواهید داشت و قیمت آن مناسب‌تر خواهد بود.

پارچه مجلسی ساتن

پارچه مجلسی مخمل

مخمل از دیرباز جزو پارچه‌های اعیانی و شیک بوده است که استفاده از آن شکوه خاصی را به لباس می‌بخشد. پارچه مخمل ضخیم و مناسب زمستان است و قیمت بالایی دارد، به‌همین‌ خاطر از آن برای لباس‌های بسیار فاخر و مجلسی استفاده می‌کنند.

برای دیدن انواع طرح روی پارچه مخمل کلیک کنید .

پارچه مخمل چاپی در طرح لویی ویتون

پارچه مجلسی تافته

تافته نیز یکی دیگر از پارچه‌های خشک و آهاردار مجلسی است که کمی براق بنظر می‌رسد و ظاهری شبیه به ساتن دارد، البته از آن سبک‌تر است. به دلیل خشکی پارچه تافته می‌توان از آن برای انواع دامن‌های پفی استفاده کرد تا جلوه خاصی را داشته باشند.

پارچه های مجلسی گران قیمت

انواع پارچه مجلسی با قیمت آن سنجیده نمی شود ممکن است مدلی که ما مدنظر داریم پارچه ای با قیمت مناسب داشته باشد و عین حال ممکن است پارچه ای که برای مدلی دیگر انتخاب کردیم گران قیمت تر باشد که همانطور که پیش تر گفته شد انتخاب پارچه کاملا به طرح و مدلی که انتخاب کردیم بستگی دارد.

همچنین، در نظر داشته باشید که پارچه‌های با کیفیت و خوب هزینه بیشتری دارند، اما از طرفی ماندگاری و زیبایی لباس را بهبود می‌بخشند. در هر صورت، قبل از خرید لباس مجلسی، بهتر است پارچه‌های مختلف را بررسی کرده و با توجه به سلیقه و نیازهای خود، بهترین پارچه را برای لباس خود انتخاب کنید.

سخن پایانی

به طور کلی انتخاب پارچه برای لباس مجلسی بستگی به شما و سلیقه ی شما و همچنین طرح مورد نظر شما دارد پس بهتر است قبل از خرید پارچه مجلسی مدل لباستان را انتخاب کنید. سپس با توجه به مدل، پارچه متناسب با آن را خریداری کنید، چرا که مهم ترین عامل برای خرید پارچه مجلسی مدل لباس خواهد بود. در مطلب بالا انواع پارچه مجلسی را معرفی کردیم تا با توجه به ویژگی‌ها و قیمت پارچه هر کدام تصمیم به خرید بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *