دانستنی های پارچه

چگونه رنگ لباس را برگردانیم

[vc_row][vc_column][ultimate_heading margin_design_tab_text=””]

چگونه رنگ لباس را برگردانیم

[/ultimate_heading][ultimate_spacer height=”50″ height_on_mob_landscape=”30″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][ultimate_heading]برند دوک با سابقه طولانی در تولید پارچه های گردباف لباسی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان میباشد .

[/ultimate_heading][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][ultimate_spacer height=”70″][ultimate_heading margin_design_tab_text=””]

خرید لباس‌های رنگارنگ به‌دلیل محو شدن رنگ لباس بعد از شستن، ناامیدکننده است. خوشبختانه، چند روش مختلف وجود دارد که می‌توانید رنگ جذاب اصلی لباس را به لباس خود برگردانید. گاهی مواد شوینده روی لباس‌های شسته شده تاثیر می‌گذارند و باعث می‌شوند که رنگ لباس کسل کننده به نظر برسد.

 

در این صورت، شستن لباس‌های خود با نمک یا سرکه ممکن است کمک کند تا لباس شما دوباره جدید به نظر برسد. اگر محو شدن رنگ لباس ناشی از شستشو و سایش طبیعی است، رنگ‌آمیزی لباس به رنگ اصلی می‌تواند به آن روح تازه‌ای ببخشد.

 

همچنین ممکن است بتوانید رنگ لباس‌های خود را با بعضی از وسایل متداول خانگی مانند جوش شیرین ، قهوه یا پراکسید هیدروژن به حالت اول برگردانید. در ادامه همراه ما باشید تا روش‌های برگرداندن رنگ لباس را به شما آموزش دهیم.

 

درباره راه‌های جلوگیری از رنگ دادن لباس به بدن بیشتر بدانید .

[/ultimate_heading][ultimate_spacer height=”50″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”2/5″][ultimate_spacer height=”80″][vc_separator][ultimate_heading]برای مشاوره و اطلاع از قیمت های میتوانید با ما در تماس باشید یا به صفحه قیمت پارچه مراجعه بفرمایید .[/ultimate_heading][/vc_column][vc_column width=”3/5″][ultimate_spacer height=”20″][vc_single_image image=”3686″ img_size=”750*450″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][ultimate_spacer height=”50″][ultimate_heading margin_design_tab_text=””]

روش اول برگرداندن رنگ لباس با نمک

[/ultimate_heading][ultimate_heading margin_design_tab_text=””]

لباس‌های کمرنگ شده خود را داخل ماشین لباسشویی قرار دهید و مواد شوینده را داخل دستگاه بریزید. اگر لباسی دارید که به نظر می‌رسد تنها پس از چند بار شستشو رنگ آن پریده است، علت آن می‌تواند تجمع مواد شوینده باشد.

افزودن نمک به شستشو می‌تواند آن مواد را تجزیه کند و باعث می‌شود لباس‌های شما مجددا ظاهری مانند روز اول داشته باشند.

 

قابل به ذکر است که مواد شوینده پودری لباسشویی بیشتر از مواد شوینده مایع روی لباس‌ها باقی می‌مانند.

هنگامی که لباس‌ها و مواد شوینده را داخل لباسشویی ریختید، ۱۵۰ گرم نمک را به چرخه شستشو اضافه کنید. این ترفند علاوه بر برگرداندن رنگ لباس، می‌تواند از محو شدن رنگ لباس‌های جدید جلوگیری کند.

 

بعد از اتمام کار شستشوی ماشین لباسشویی ، لباس‌ها را بیرون بیاورید و رنگ آن‌ها را بررسی کنید. اگر از آن‌ها راضی هستید، می‌توانید لباس‌ها را در خشک‌کن قرار دهید یا روی بند پهن کنید تا خشک شوند. اما اگر هنوز به نتیجه مطلوب نرسیدید لباس‌ها را در سرکه بشویید .

 

درباره روش صحیح  شستن صحیح لباس بیشتر بدانید .

[/ultimate_heading][ultimate_spacer height=”50″][vc_single_image image=”3687″ img_size=”large” alignment=”center” style=”vc_box_rounded”][ultimate_spacer height=”50″][ultimate_heading main_heading_font_size=”desktop:60px;” margin_design_tab_text=””]

روش دوم استفاده از سرکه

[/ultimate_heading][ultimate_heading margin_design_tab_text=””]

۱۲۰ میلی لیتر سرکه سفید را به ماشین لباسشویی خود اضافه کنید. حتی اگر می‌خواهید نتیجه مطلوب‌تری بگیرید، قبل از شستشو لباس‌های خود را در ۲۴۰ میلی لیتر سرکه سفید به همراه ۳.۸ لیتر آب گرم به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه قرار دهید تا خیس بخورند. سپس آن‌ها را بشویید.

 

در بسیاری از موارد هنگامی که لباس‌های خود را در سرکه خیس می‌کنید و سپس آن‌ها را شستشو می‌دهید، لباس‌ها تمیزتر و روشن‌تر به نظر می‌رسند.

چرخه شستشو را مناسب با نوع لباس‌های خود انتخاب کنید. مثلا اگر لباس‌های شما با مواد ظریف مانند تور یا ابریشم دوخته شده است، از شستشوی ملایم استفاده کنید . برای پارچه‌های زبر مانند جین شستشوی طبیعی مناسب است.

نگران بوی سرکه نباشید. در فرآیند شستشو سرکه با لباس‌ها شسته می‌شود و هنگامی که لباس‌ها را از لباسشویی خارج می‌کنید بوی سرکه نمی‌دهند.

 

اکنون با توجه به دستورالعمل‌های موجود در برچسب مراقبت از لباس یا این موضوع که چطور ترجیح می‌دهید لباس‌هایتان را خشک کنید، می‌توانید لباس‌ها را برای خشک شدن روی رخت‌آویز آویزان کنید یا در خشک کن قرار دهید.

اگر هنوز هم لباس شما کمرنگ به نظر می‌رسد، ممکن است رنگ آن رفته باشد بنابراین بهتر است لباس را با روش‌های مخصوص رنگ کنید.

[/ultimate_heading][/vc_column][/vc_row]

1 نظر در “چگونه رنگ لباس را برگردانیم

  1. زهرا گفت:

    من شلوار لی رو شستم بعد دیر پهن کردم موقع پهن کردن دیدم سفید شده الان چیکار کم رنگش برگرده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *