درباره پخش ویدیو ویدیو-کوتاه-درباره-پارچه-لگ

همیشه همراه افرادی است که قصد انتخاب یک لگ خوب را دارند‌، درباره انتخاب پارچه لگ زنانه به دلیل وجود نمونه‌های زیاد در بازار وسواس می‌گیرند. بنابراین با وجود گزینه‌های بسیار چگونه مطمئن شویم که مدل مطابق با نیازهای خود را می‌خریم؟
باشگاه‌ها و مسیرهای پیاده‌روی که در سطح شهر مشاهده می‌کنید، زمینه را برای ورود به عصر جدیدی از مد فراهم کرده‌اند. به لطف محبوبیت لباس‌های ورزشی، سبک‌ها و مدل‌های مختلفی از لباس‌ها به وجود آمده‌اند که لگ زنانه نیز یکی از آن‌ها است.برای هر موقعیتی یک لگ وجود دارد، از ورزش در باشگاه گرفته تا استراحت در خانه. حتی برای هر شرایط آب‌وهوایی و فصلی که بخواهید، پارچه لگ زنانه متفاوتی وجود دارد. بنابراین طبیعی است با وجود نمونه‌های فراوان و انتخاب‌های موجود، انتخاب لگ مناسب دشوار باشد.
برای این کار باید فاکتورهایی از جمله مواد به‌کار رفته در پارچه، قیمت، نوع مکان و شرایط آب‌وهوایی که قصد پوشیدن لگ را دارید، در نظر بگیرید. در ادامه این مطلب انواع پارچه لگ زنانه از جوانب مختلف را بررسی می‌کنیم تا بهترین تصمیم را زمان خرید بگیرید.

بهترین پارچه لگ زنانه

امروزه لگ‌های زنانه مانند شلوار جین برای استفاده در موقعیت‌های مختلف استفاده می‌شوند و به یکی از اجزای اصلی کمد یک خانم تبدیل شده‌اند. لگ‌های زنانه با پارچه‌های مختلفی تولید می‌شوند تا بتوانید آن‌ها را در هر جایی که می‌خواهید، بپوشید و احساس راحتی کنید. در بخش بعد فهرستی از بهترین پارچه‌ها را برای لگ زنانه معرفی می‌کنیم.

بیشتر لگ‌ها با چه پارچه‌ای دوخته می‌شوند؟

برای دوخت لگ زنانه بسته به نوع کاربرد از مواد مختلفی استفاده می‌شود. از آن‌جایی که همه پارچه‌ها در هر شرایطی به بهترین شکل عمل نمی‌کنند، بهتر است قبل از خرید، ویژگی‌های مواد به کار رفته در پارچه لگ زنانه را در نظر بگیرید.
در ادامه هر کدام از انواع این پارچه را با توجه به نوع و مواد به‌ کار رفته در آن مشخص می‌کنیم:
پنبه
پنبه نوعی پارچه است که معمولا برای دوخت لگ‌های زنانه راحتی استفاده می‌شود‌. اگر به دنبال یک لگ راحتی برای استراحت در خانه هستید یا قصد دارید برای خرید به فروشگاه سر کوچه بروید، پارچه پنبه‌ای انتخاب خوبی است‌.
پارچه لگ زنانه پنبه‌ای نرم و لطیف است و پوست شما زیر آن قابلیت تنفس دارد. این پارچه به‌راحتی قابل شستشو با دست یا ماشین لباسشویی است. با این‌حال، انتخاب پارچه نخ پنبه برای لگ دو ایراد دارد:
• خاصیت کشسانی خوبی ندارد.
• آب را به خود می‌گیرد و‌ خیس می‌ماند. بنابراین برای افرادی که زیاد عرق کرده یا در آب‌وهوای مرطوب زندگی می‌کنند، مناسب نیست‌.
پس اگر قصد خرید لگ ورزشی زنانه دارید، هرگز لگ پارچه پنبه‌ای را انتخاب نکنید.
پلی استر و پلی آمید
پلی استر و پلی آمید بهترین مواد برای لگ‌های زنانه ورزشی هستند. نمونه اول سبک و مقرون به‌صرفه و دومی محکم و بادوام است‌.
هر دوی این ‌پارچه‌های مصنوعی در درجه‌های مختلفی در برابر رطوبت، آفتاب و سایش مقاوم هستند. این خاصیت جذب رطوبت آن‌ها را به بهترین انتخاب برای لگ ورزشی تبدیل کرده است. پس اگر می‌خواهید لگ را در طول تمرین‌های شدید بپوشید، این دو پارچه را که قابلیت کشسانی هم دارند به شما پیشنهاد می‌کنیم.
از نظر بافت، پلی آمید نرم‌تر و انعطاف‌پذیرتر است. در حالی‌که پلی استر رنگ نمی‌دهد و ضد چروک است‌. همچنین از پنبه مقاوم‌تر است و کشسانی بالایی دارد.
میکروفایبر پلی استر
پارچه لگ زنانه میکروفایبر از جمله الیاف مصنوعی و ترکیبی از پلی استر و پلی آمید است‌. الیاف موجود در این پارچه رشته‌های ریز و متخلخل هستند که به افزایش سرعت خشک شدن پارچه کمک می‌کند.
به‌طور خلاصه، میکروفایبر پلی استر پارچه‌ای برای لگ زنانه است که بادوام، نرم و جاذب رطوبت است‌ و همین ویژگی‌ها آن را به بهترین پارچه لگ زنانه برای تمرینات سخت ورزشی تبدیل کرده است.

غواصی

پارچه غواصی از نخ های ترکیبی فیلامنت و سوپر به همراه کش لاکرا تهیه میشود , بسته به درخواست مشتری ها با دنیرهای (نازکی و ضخامت ) مختلف تهیه میگردد .

این پارچه یکی ار مناسب ترین پارچه برای تولید لگ زنانه میباشد .

غواصی های برند دوک در رنگ های مختلف میباشند و لازم به ذکر است که برند دوک برای غواصی در طرح های چاپی و چاپ خورده نیز تولید دارد که شما میتوانید برای خرید به قسمت غواصی چاپی مراجعه کنید .

این پارچه شباهت زیادی به پارچه ریون دارد، به‌همین علت برخی افراد نمی‌توانند آن را به‌درستی تشخیص دهند. پارچه غواصی ضخامت، وزن و ایستایی بیشتری نسبت به ریون دارد.

برای اطلاعات بیشتر و خرید پارچه غواصی کلیک کنید .

لاکرا

پارچه تیپ لاکرا یا ویسکوز تیپ لاکرا , یکی از پارچه های پرطرفدار خانم ها میباشد .

پارچه ویسکوز تیپ لاکرا با استفاده از دستگاه های گردباف تولید میشود و جزء پارچه های گردباف به حساب می آید . در این پارچه از نخ لاکرا که باعث کش آمدن پارچه میشود استفاده شده است وبه همین دلیل این پارچه یکی از مناسب ترین پارچه های برای تولید لگ زنانه میباشد .

برای اطلاعات بیشتر و خرید پارچه تیپ لاکرا کلیک کنید .

اسپندکس یا الاستین

هر دو نام بالا یک پارچه هستند که به دلیل فرم خوب، بادوامی و کشش‌پذیر بودن شهرت پیدا کرده‌اند. وجود ویژگی انعطاف‌پذیری، آن‌ها را در بین بهترین پارچه لگ زنانه قراره داده است‌. این پارچه آزادی حرکت کامل را فراهم می‌کند و برای لگ ورزشی زنانه بسیار مناسب است.

پارچه لگ زنانه

نایلون

پارچه نایلون دارای دوام و مقاومت عالی در برابر اشعه ماورای بنفش، کپک، رطوبت، چروک شدن و سایش است. بنابراین بهترین پارچه لگ زنانه ورزشی است که برای تمرین‌های سخت، دویدن و پیاده‌روی در نظر گرفته می‌شود.
خاصیت کشسانی این پارچه امکان جابه‌جایی آسان را فراهم می‌کند. از معایب این پارچه می‌توان گفت برای پوست های حساس مناسب نیست، روغن و گریس را جذب می‌کند و بازیافت هم نمی‌شود.

گورتکس

گورتکس به پارچه بارانی و ژاکت و شلوار‌های مخصوص دوچرخه‌سواری شهرت دارد‌. تولید این پارچه برای محیط‌ زیست و کارمندان نساجی بسیار مضر است. ولی ویژگی‌هایی مثل قابلیت تنفس بالا، مقاومت در برابر رطوبت و ضدآب بودن، آن را به یک پارچه مناسب لگ زنانه تبدیل کرده است.
شاید جذاب‌ترین پارچه لگ زنانه همین گورتکس باشد که البته نسبت به دیگر پارچه‌های مصنوعی قیمت بالاتری دارد.
پشم مرینوس
همان‌طور که از نام این پارچه می‌تواند حدس زد، پارچه‌ای مناسب برای فصل سرد سال است. با این‌حال، برخلاف پارچه پشمی به‌عنوان یک پارچه عرق‌گیر برای پوشیدن در فصل گرم نیز عمل می‌کند.
پشم مرینوس نازک‌تر و نرم‌تر از پشم است و همین ویژگی‌ها آن را انتخابی دیگر برای پارچه لگ زنانه تبدیل می‌کند. تنها ایراد پارچه پشم مرینوس گران بودن آن است‌.

جذب و دفع کردن رطوبت

لنین به دلیل نازکی می‌تواند خیلی راحت و سریع رطوبت را جذب کرده و سپس آن را زود دفع کند. همچنین این پارچه را اگر روی بند قرار دهید، خیلی سریع با وزش باد خشک خواهد شد.

بهترین پارچه لگ ورزشی زنانه چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

در زیر بعضی از ویژگی‌هایی که یک پارچه خاص را به بهترین گزینه برای لگ ورزشی زنانه تبدیل می‌کند، شرح می‌دهیم:
کشش چهار طرفه
به‌طور کلی، پارچه‌ای مناسب شلوارهای جذب است که از هر چهار طرف کش بیاید‌. لگ‌هایی که در طول تمرین می‌پوشید باید انعطاف‌پذیر و کششی باشند تا از درزها شکافته نشوند و شما با پوشیدن آن‌ها احساس راحتی کنید.
حفظ شکل
اکثر لگ‌هایی که از پارچه‌های بی‌کیفیت دوخته می‌شوند، بعد از حتی یک بار پوشیدن شکل خود را از دست می‌دهند. اگر از پاچه‌های کش آورده و آویزان لگ بعد از اولین شستشوی آن بیزار هستید، پیشنهاد می‌کنیم برای خرید پارچه خوب لگ زنانه بیشتر هزینه کنید.

سریع خشک شدن

بیشتر پارچه‌هایی که برای لگ زنانه ورزشی انتخاب می‌شوند، دارای قابلیت خشک شدن سریع هستند. اگر هنگام ورزش زیاد عرق می‌کنید، نگران نباشید چون یک پارچه خوب لگ زنانه رطوبت را به خود جذب می‌کند و سریع خشک می‌شود.

قابلیت تنفس

در هنگام ورزش نباید احساس کنید که یک کیسه پلاستیکی بر تن دارید و نفستان حبس شده است. راحتی و آرامش موقع هر نوع ورزشی از یوگا گرفته تا تمرینات سخت در باشگاه، اولویت شما است. بنابراین پارچه‌ای را برای لگ خود انتخاب کنید که امکان تنفس پوست شما را فراهم کند.

سبک بودن

پارچه‌های سنگین و با وزن زیاد، خستگی را به تن شما نگه می‌دارند. پیشنهاد می‌کنیم پارچه لگ زنانه را جوری انتخاب کنید که سبک و در عین حال بادوام باشد.

نازک نبودن

مطمئن شوید پارچه به اندازه‌ای ضخیم باشد که پس از کشیده شدن بدنتان قابل مشاهده نباشد. این ویژگی بیشتر برای کسانی که در باشگاه اسکات می‌زنند یا حرکات کششی سخت انجام می‌دهند، اهمیت دارد.
پارچه‌های ضخیم‌تر اغلب پشم گوسفند دارند تا از نمایان شدن بدن جلوگیری کنند. با وود این اگر پارچه نایلون و نخ پنبه با کیفیت بالایی را بخرید، می‌توانید از این نظر نیز مطمئن باشید‌.
سایر ویژگی‌های پارچه لگ زنانه خوب عبارت هستند از:
• مقاوم در برابر بو
• ضد قارچ و باکتری
• مقاوم در برابر نور خورشید
• مقاوم در برابر سایش

برای ورزش و تمرینات سخت پارچه لگ زنانه نایلون بهتر است یا پلی استر؟

نایلون و پلی‌استر هردو پارچه‌های کششی هستند اما تفاوت‌هایی نیز دارند:
• پارچه نایلونی برای لگ بادوام‌تر و مقاوم‌ در برابر سایش است، در حالی‌که پلی استر مقرون به‌صرفه‌تر، ضد باکتری و سبک‌تر است.
• از نظر بافت، نایلون نرم‌تر و قابل تنفس‌تر از پلی‌استر است، زیرا پلی‌استر معمولا الیاف سخت‌تری دارد.
اگر به دنبال لگ انعطاف‌پذیر برای پوشیدن در یک تمرین سخت هستید، نایلون پارچه‌ای است که باید انتخاب کنید. اما اگر برای یک تمرین ساده‌تر به دنبال پارچه لگ زنانه ارزان قیمت هستید، پلی‌استر را انتخاب کنید.

سخن نهایی

مطلب بالا مانند یک راهنمای کامل تمام انواع پارچه لگ زنانه را به شما معرفی می‌کند تا بتوانید پارچه‌ای را انتخاب کنید که از هر نظر ایده‌آل شرایط شما است.
چه با توجه به محل زندگی خود و شرایط آب‌وهوایی خود قصد انتخاب داشته باشید و چه از نظر عملکرد و کاربرد، این مطلب به تمام پرسش‌های شما برای یک تصمیم‌گیری آگاهانه پاسخ می‌دهد.

سبد خرید
سایدبار
خانه
حساب کاربری من
وبلاگ