دانستنی های پارچه

پارچه فاستونی مناسب چه فصلی است ؟

[vc_row][vc_column][ultimate_heading]

پارچه فاستونی مناسب چه فصلی است ؟

[/ultimate_heading][ultimate_spacer height=”50″ height_on_mob_landscape=”30″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][ultimate_heading]برند دوک با سابقه طولانی در تولید پارچه های گردباف لباسی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان میباشد .

[/ultimate_heading][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][ultimate_spacer height=”70″][ultimate_heading margin_design_tab_text=””]

پارچه‌ها بسته به نوع الیاف، شیوه بافت و سایر موارد به انواع و اقسام مختلفی دسته‌بندی می‌شوند که یکی از پرطرفدارترین آن‌ها در حال حاضر، پارچه فاستونی است. این پارچه از الیاف خاصی بافته شده است و ویژگی‌های منحصر به‌فردی دارد که سبب تمایز آن از سایر پارچه‌های بازار خواهد شد.

 

در ادامه این مطلب قرار است راجع به ویژگی‌های پارچه فاستونی و این که مناسب چه فصلی است صحبت کنیم. پس اگر قصد خرید پارچه فاستونی دارید، بد نیست تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

 

درباره انواع پارچه نخی بیشتر بدانید .

[/ultimate_heading][ultimate_spacer height=”50″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”2/5″][ultimate_spacer height=”80″][vc_separator][ultimate_heading]برای مشاوره و اطلاع از قیمت های میتوانید با ما در تماس باشید یا به صفحه قیمت پارچه مراجعه بفرمایید .[/ultimate_heading][/vc_column][vc_column width=”3/5″][ultimate_spacer height=”20″][vc_single_image image=”3810″ img_size=”750*450″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][ultimate_spacer height=”50″][ultimate_heading]

پارچه فاستونی چیست ؟

[/ultimate_heading][ultimate_heading margin_design_tab_text=””]

قبل از هر چیزی لازم دانستیم تعریف کاملی از پارچه فاستونی داشته باشیم. فاستونی در زمره پارچه‌های پشمی قرار می‌گیرد و بافت ساده‌ای دارد. کارخانه‌های مختلف فاستونی، این پارچه را با توجه به نوع مواد اولیه مصرفی در فرآیند تولید، به سه شکل آماده‌سازی می‌کنند:

 

پارچه‌هایی که از 100 درصد از الیاف پشمی بافته شده‌اند.

پارچه‌هایی که مواد اولیه آن‌ها ترکیبی از پشم و کرک تشکیل داده است.

پارچه‌هایی که بخشی از آن‌ها پشم و بخش دیگر پلی‌استر است.

 

هر چقدر در ترکیب مواد اولیه پارچه فاستونی از پشم طبیعی بیشتر استفاده شود، پارچه از لطافت و نرمی بیشتری هم برخوردار خواهد بود. البته نمی‌توان منکر سنگین‌تر شدن وزن پارچه و چروک‌پذیری بیشتر آن شد.

از آن جایی که قیمت پارچه فاستونی 100 درصد پشم، گران‌تر است تولیدکنندگان به منظور افزایش توان خرید مردم، بیشتر در زمینه تولید پارچه‌های فاستونی پشم و پلی‌استر فعالیت می‌کنند.

 

درباره انواع بافت پارچه بیشتر بدانید .

[/ultimate_heading][ultimate_spacer height=”50″][vc_single_image image=”3807″ img_size=”large” alignment=”center” style=”vc_box_rounded”][ultimate_spacer height=”50″][ultimate_heading]

رایج‌ترین پارچه‌ها با ترکیب درصدی در زیر معرفی شده‌اند که عدد کمتر نشان‌دهنده مقدار پشم کاربردی در تولید پارچه فاستونی است:

 

پارچه 45/55

پارچه 25/85

پارچه 20/80

پارچه 10/90

 

تنوع طرح و طیف رنگ پارچه‌های فاستونی نامحدود است و بیشتر در دوخت لباس‌های رسمی از قبیل کت شلوار مردانه و زنانه و مانتوهای فرم اداره به کار گرفته خواهند شد.

[/ultimate_heading][ultimate_spacer height=”50″][ultimate_heading margin_design_tab_text=””]

پارچه فاستونی مناسب چه فصلی است ؟

[/ultimate_heading][ultimate_heading margin_design_tab_text=””]

پارچه‌های فاستونی به خاطر بافت ساده و الیاف طبیعی حیوانی که دارند، جریان هوا را به خوبی از خود عبور می‌دهند. بنابراین جلوی تعریق را می‌گیرند. اما سنگینی، ضخامت و همچنین استحکام پارچه فاستونی باعث شده است تا بیشتر در دوخت لباس‌های زمستانه و پاییزه مورد استفاده قرار گیرد.

 

البته پیشرفت در صنعت تولید پارچه باعث شده است تا فاستونی با گرماژ و وزن‌های مختلفی به بازار عرضه شود که بعضی به خاطر لطافت، نازکی و گرماژ پایین در دوخت لباس‌های رسمی مناسب تابستان هم مناسب هستند.

نتیجه‌ای که می‌توان گرفت این است که پارچه فاستونی، پارچه‌ای مناسب تمام فصول به شمار می‌رود و به همین خاطر، بازار فروش آن بر خلاف پارچه‌های دیگری که الیاف پشمی دارند، فصلی نیست و همیشه رونق خواهد داشت.

 

پارچه های تابستانی را بیشتر بشناسید .

[/ultimate_heading][ultimate_spacer height=”50″][vc_single_image image=”3806″ img_size=”large” alignment=”center” style=”vc_box_rounded”][ultimate_spacer height=”50″][ultimate_heading]

تشخیص پارچه فاستونی از شبه فاستونی

[/ultimate_heading][ultimate_heading]

این روزها در صنعت نساجی، پارچه‌ای به نام شبه فاستونی به بازار معرفی شده است که تفاوت‌های اساسی با پارچه فاستونی اصل دارد. بد نیست بدانید در ساختار این پارچه از هیچ نوع الیاف پشمی استفاده نشده است و تمام الیاف کاربردی در آن پلی‌استر خواهد بود.

 

کسی که در زمینه شناخت پارچه آگاهی کافی نداشته باشد، به خاطر شباهت ظاهری زیادی که پارچه فاستونی با شبه فاستونی دارد، نمی‌تواند آن را به راحتی تشخیص دهد. بنابراین لازم است در هنگام خرید، به یک سری نکات با دقت توجه کنید که عبارت هستند از:

پارچه‌های فاستونی اصل، وزن نسبتا زیادی دارند در صورتی که شبه فاستونی بسیار سبک است.

پارچه‌های فاستونی اصل زود چروک می‌شوند، در صورتی که شبه فاستونی اصلا چروک‌پذیری ندارد.

پارچه‌های فاستونی اصل زیر دست نرم و لطیفی دارد، در صورتی که شبه فاستونی کمی خشن و سفت است.

پارچه فاستونی اصل رنگ‌پذیری خوبی دارد و طرح روی آن باکیفیت است، در صورتی که طرح روی شبه فاستونی کیفیت قابل توجهی ندارد.

[/ultimate_heading][ultimate_spacer height=”50″][ultimate_heading]

معرفی بهترین نوع پارچه فاستونی

[/ultimate_heading][ultimate_heading]

در هنگام خرید پارچه فاستونی، توجه به سطح کیفیت بسیار حائز اهمیت است. به‌ویژه اگر قصد دوخت لباسی دارید که قرار است در مجلسی رسمی از آن استفاده کنید.

درست است که ایران توانسته است با پیشرفت چشم‌گیر در صنعت نساجی، پارچه‌های فاستونی مرغوبی به بازار عرضه کند. اما باز هم کیفیت نهایی پارچه‌ها به پای مرغوبیت فاستونی‌های انگلیسی و ایتالیایی نمی‌رسد.

 

متاسفانه در بازار پارچه فروشی، حجم زیادی از پارچه‌های فاستونی چینی وجود دارد که شاید نسبت به پارچه‌های ایرانی از قیمت پایین‌تری برخوردار هستند، اما کیفیت اصلا مناسبی ندارند و خرید آن‌ها را تحت هیچ شرایطی توصیه نمی‌کنیم.

[/ultimate_heading][ultimate_spacer height=”50″][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *