همه خانم‌ها دوست دارند تا در دورهمی‌ها، عروسی، تولد و هر مجلس دیگری، زیباتر از همیشه به نظر برسند. لباس مهم‌ترین موردی است که در ظاهر یک شخص در مراسم‌های مختلف تاثیر می‌گذارد. اما در روزهای عادی نیز لازم است تا لباسی را بپوشید که علاوه ‌بر زیبایی پارچه آن، جنس مناسبی داشته باشد و به سن شما هم بخورد.
در این مطلب به بررسی انواع پارچه دخترانه جدید می‌پردازیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

معرفی انواع پارچه دخترانه جدید

همیشه این حقیقت را به خاطر بسپارید که زیبایی در سادگی است. شما می‌توانید انواع لباس راحتی، مسافرتی، مانتو و لباس مجلسی دخترانه شیک را با پارچه‌های ساده بدوزید. در ادامه تعدادی از بهترین پارچه های دخترانه را به شما معرفی می‌کنیم.

پارچه تافته

اگر می‌خواهید یک لباس مجلسی خاص و شیک را با پارچه ساده بدوزید، پارچه تافته بهترین گزینه است. این پارچه برای لباس‌های مجلسی و شب دخترانه با مدل‌های مختلف عروسکی، تنگ و کلوش به کار می‌رود.
نوعی از پارچه تافته به پارچه ژاکارد شهرت دارد که امروزه در بین خانم‌ها بسیار محبوب شده است. از این نوع پارچه می‌توانید برای دوخت مانتوهای مجلسی و شیک با مدل‌های گشاد یا کتی نیز استفاده کنید.
پارچه تافته از الیاف ابریشم، پلی استر و نایلون تشکیل شده است. این نوع پارچه حالت خشک و سبک دارد و بافت آن بسیار ساده و محکم است. نخ‌های این پارچه در زمان بافت پیچ می‌خورند، به‌همین علت جنس بسیار سفت و محکمی دارد.
جنس این پارچه لطیف است اما کشسانی کافی را ندارید، بنابراین بهتر است در آن برای دوخت لباس مجلسی تنگ استفاده نکنید. از این پارچه می‌توانید برای دوخت مانتوهای گشاد، مانتو کتی آزاد و لباس‌های مجلسی عروسکی و پف‌دار بهره ببرید.
اگر می‌خواهید کمی به لباس خود جلوه زیباتری را ببخشید و آن را از سادگی در بیاورید، پیشنهاد می‌دهیم تا از خرج کارهای ظریف و زیبا برای قسمت‌های خاصی از لباس مثل آستین‌ها و دور یقه استفاده کنید.
مدل مانتو با پارچه تافته

پارچه ارگانزا

این نوع پارچه وزن سبکی دارد و براق و نازک است. پارچه ارگانزا جلوه ظاهر هر نوع لباسی را متفاوت و زیباتر نشان می‌دهد. با این پارچه می‌توانید لباس‌های شب بسیار شیکی را بدوزید و در مجالس مختلف بدرخشید.
زیبایی این نوع پارچه با تابش نور چند برابر می‌شود. به دلیل وزن سبک این پارچه می‌توانید از آن برای دوخت مانتوهای سبک و خاص تابستانه نیز بهره ببرید. پارچه ارگانزا حساسیت بالایی دارد. به‌همین دلیل باید دقت کنید که به جایی گیر نکرده یا با اشیا تیز برخورد نکند. از طرفی پارچه دخترانه ارگانزا چروک‌پذیری بالایی دارد اما به‌راحتی اتو می‌شود.

درباره انواع پارچه مانتویی بیشتر بدانید .

پارچه کرپ

کرپ نیز در دسته پارچه دخترانه جدید قرار می‌گیرد. این نوع پارچه نوع پارچه رنگ‌بندی بسیار متنوعی دارد، به‌طوری که می‌تواند مطابق با سلیقه همه خانم‌ها باشد. این نوع پارچه بسیار لخت است و خیلی دیر چروک می‌شود.
پارچه کرپ بسیار سبک است و باید آن را با دمای پایین یا ملایم اتو بکشید. این نوع پارچه نرمی و لطافت بالایی دارد و در برابر رطوبت مقاوم است. با پارچه کرپ می‌توانید انواع لباس‌ مجلسی با مدل‌های مختلف و شومیز را بدوزید.
برای لباس مجلسی بلند نیز یکی از بهترین گزینه‌ها پارچه کرپ است.
پارچه کرپ اسکاچی

پارچه حریر

حریر یکی از پارچه‌های است که هرگز از مد نمی‌افتد و خانم‌های جوان می‌توانند با آن لباس‌های بسیار جذاب و متفاوتی را بدوزند.
پارچه حریر بدن نما است و باید در زیر آن از آستری استفاده کنید.
بدن نما بودن این پارچه می‌تواند به شما کمک کند تا با آن لباس‌های خاصی را بدوزید.به‌عنوان مثال می‌توانید یک لباس حریر بلند بدوزید که تنها در قسمت‌های بالا تنه تا زانو آستری تنگ استفاده شده است. این نوع لباس آبرفت ندارد.
حریر پارچه بسیار ظریفی است، به‌همین علت در برابر حرارت اتو مقاومت بسیار کمی دارد. برای اتوکشی لباس‌هایی با این جنس پارچه بهتر است روی آن‌ها یک پارچه ضخیم را پهن کنید تا به بافت آن آسیب نرسد.
همچنین بهتر است تا حد ممکن از شستن این نوع لباس‌ها خودداری کنید. در فصل تابستان می‌توانید از پارچه حریر با آستری نازک برای دوخت مانتوهای بلند و گشاد مثل مدل عبایی استفاده کنید.

سخن نهایی

لنین یکی از پارچه‌های بسیار پر طرفدار است که کاربردهای زیادی دارد. جنس این پارچه به‌نحوی است که آن را از سایر پارچه‌ها متمایز می‌کند. در این مطلب سعی کردیم در مورد پارچه و بافت لنین توضیح دهیم. همچنین ویژگی‌های این پارچه را به همراه کاربردهای آن، گفتیم.

سبد خرید
سایدبار
خانه
حساب کاربری من
وبلاگ