دانستنی های پارچه

پارچه حریر و انواع آن

[vc_row][vc_column][ultimate_heading]

پارچه حریر و انواع آن

[/ultimate_heading][ultimate_spacer height=”50″ height_on_mob_landscape=”30″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][ultimate_heading]برند دوک با سابقه طولانی در تولید پارچه های گردباف لباسی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان میباشد .

[/ultimate_heading][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][ultimate_spacer height=”70″][ultimate_heading]از لباسی که می‌پوشیم گرفته تا پرده‌ها، مبل‌ها و دیگر وسایل منزل، برای آن‌ها از انواع پارچه‌های رنگارنگ و با طرح‌های زیبا و متنوع استفاده می‌کنیم. پارچه مهم‌ترین چیزی است که در پوشش هر فرد به همراه خانه و زندگی او نقشی کلیدی دارد.

پارچه‌ها انواع مختلفی دارند و هرکدام برای مصارف مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. یک نوع از محبوب‌ترین آن‌ها پارچه حریر است.

حریر یکی از ظریف‌ترین پارچه‌های موجود در بازار است که به دو صورت طبیعی و مصنوعی بافته می‌شود. در بافت بیشتر پارچه‌های با این جنس، از الیاف‌های طبیعی ابریشم، پنبه و پشم یا الیافت مصنوعی ریون در رنگ‌های مختلف استفاده می‌کنند.

این نوع پارچه به دلیل ظرافت و بافت منحصر به‌فرد خود بیشتر برای دوخت لباس‌های مجلسی و زینتی استفاده می‌شود. اما این نوع پارچه نیز در انواع مختلفی تولید می‌شود که هرکدام کاربری مخصوص به خود را دارند.

پس برای آشنایی با پارچه حریر و انواع آن برای دوخت لباس‌های زیبا و چشم‌نواز، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.[/ultimate_heading][ultimate_spacer height=”50″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”2/5″][ultimate_spacer height=”80″][vc_separator][ultimate_heading]برای مشاوره و اطلاع از قیمت های میتوانید با ما در تماس باشید یا به صفحه قیمت پارچه مراجعه بفرمایید .[/ultimate_heading][/vc_column][vc_column width=”3/5″][ultimate_spacer height=”20″][vc_single_image image=”4175″ img_size=”750*450″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][ultimate_spacer height=”50″][ultimate_heading]

انواع پارچه حریر

حریر یکی از نازک‌ترین و سبک‌ترین پارچه‌های تهیه شده به‌دست انسان است. خیاطان از این جنس پارچه برای دوخت لباس‌های تابستانی تا مجلسی استفاده می‌کنند.

ابریشم یکی از الیاف‌های اصلی در تهیه این نوع پارچه است. هرچه میزان ابریشم موجود در پارچه حریر بیشتر باشد، لطافت آن نیز بیشتر خواهد بود.

درصد متفاوت ابریشم در انواع پارچه‌های حریر باعث شده است تا انواع مختلفی از آن وجود داشته باشد که هرکدام اسم متفاوتی نیز دارند. در ادامه بیشتر با آن‌ها آشنا خواهیم شد.

[/ultimate_heading][ultimate_spacer height=”20″][vc_single_image image=”4176″ img_size=”large” alignment=”center”][ultimate_spacer height=”50″][ultimate_heading]

پارچه حریر کرپ

تمام خصوصیات یک پارچه کرپ را این نوع پارچه پرکاربرد دارد. این پارچه مانند کرپ زبر است اما خصوصیات سبک بودن و شفافیت انواع حریر را نیز دارد.

 

پارچه حریر کریشه

این نوع پارچه بسیار نرم، لطیف و نازک است و برای همین احتمال نخ‌کش شدن آن نیز وجود دارد.

حریر کریشه طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی دارد و برای دوخت لباس‌های مختلفی استفاده می‌شود. این پارچه لیز نیست و می‌توانید برای روسری نیز از آن استفاده کنید.

 

پارچه حریر ژورژت

این نوع پارچه در مقایسه با پارچه حریر کرپ، زبری یکسانی دارد اما از آن نازک‌تر و لطیف‌تر است. خوبی این نوع پارچه آن است که امکان آب‌رفتگی آن وجود ندارد و شما می‌توانید در انواع لباس‌ها از آن استفاده کنید.

[/ultimate_heading][ultimate_spacer height=”20″][vc_single_image image=”4178″ img_size=”large” alignment=”center”][ultimate_spacer height=”50″][ultimate_heading]

پارچه حریر نخ

حریر نخ پارچه محبوب در فصل تابستان است. الیاف اصلی به‌کار رفته در این پارچه پنبه است و به همین دلیل امکان آب‌رفت آن وجود دارد. علاوه بر این زود چروک می‌شود.

در تهیه این پارچه از هیچ الیاف مصنوعی استفاده نشده است. به‌همین علت حریر نخ انتخاب خوبی برای افرادی است که پوست حساسی دارند و به الیاف پلاستیک واکنش نشان می‌دهند.

پارچه حریر ژاکارد

یکی از انواع پاچه حریر که ایستادگی خوبی دارد، ژاکارد است. پارچه حریر ژاکارد براقیت بالایی دارد تا زیبایی آن را دوچندان کند. از طرفی بافت آن نرم و مناسب استفاده در فصول گرم است. این پارچه‌ها با طرح‌های متنوع خود انتخاب خوبی برای دوخت مانتو هستند.

پارچه حریر کریستال

این نوع پارچه برخلاف نرم و نازک بودن خود، بدن نما نیست. از پارچه حریر کریستال عموما برای دوخت چادر استفاده می‌کنند.

 

پارچه حریر ساتن

کاربرد این پارچه محبوب، بیشتر برای دوختن انواع لباس مجلسی است. پارچه حریر ساتن براق، لخت و ریزشی بوده و همین ویژگی آن را به انتخاب خوبی برای طرح‌های کلوش و بلند، تبدیل کرده است.

 

پارچه حریر سیلک

پارچه حریر سیلک مشابه با حریر ساتن براق و لطیف است اما در ضخامت با آن تفاوت دارد. دوخت این پارچه به‌دلیل سر خوردن آن سخت‌تر از دیگر انواع حریر است. برای همین باید قبل از دوخت با سوزن دو لبه پارچه با یکدیگر فیکس شوند.

[/ultimate_heading][ultimate_spacer height=”20″][vc_single_image image=”4179″ img_size=”large” alignment=”center”][ultimate_spacer height=”50″][ultimate_heading]

پارچه حریر پلیسه

پارچه حریر پلیسه انتخاب پرطرفدار این روزها برای دوخت انواع مانتو و دامن است. این نوع پارچه در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف در بازار به فروش می‌رسد.

 

پارچه حریر لمه

حریر لمه یکی از چشم‌نوازترین گزینه‌ها برای دوخت لباس شب و مجلسی است. این پارچه براق و درخشان بسیار سبک و نازک است و برای ایستادگی به آستر نیاز دارد.

 

پارچه حریر اورگانزا

حریر اورگانزا شباهت بسیاری با پارچه حریر ژاکارد دارد. اما طرح‌های پارچه ژاکارد با بافت نخ به‌وجود آمده، در حالی که طرح‌های حریر اورگانزا چاپی است.

علاوه بر این، ژاکارد ساده و بدون طرح در بازار پیدا نمی‌شود اما این به آن معنی نیست که حریر اورگانزای ساده و بدون طرح هم وجود ندارد. این پارچه ایستادگی خوبی دارد و به‌همین دلیل در دوخت لباس عروس نیز استفاده می‌شود.

 

پارچه حریر سیدان

این نوع پارچه نوعی از حریر اورگانزا است. حریر اورگانزا آهار کمی دارد و به اندازه کافی به لباس عروس و مجلسی پف نمی‌دهد. برای همین باید از یک پارچه آهاردار دیگر نیز استفاده کنید.

در چنین مواقعی از حریر سیدان استفاده می‌کنند تا زیبایی مورد نیاز را به دامن‌های پفی و چند لایه دهند.

 

پارچه حریر گلدار

حریر گلدار شادترین و متنوع‌ترین نوع این پارچه است و پوشیدن لباس‌هایی با این جنس به هرکسی شادابی می‌بخشد. طرح‌های این نوع پارچه چاپی بوده و باعث تنوع بالای آن شده است.

[/ultimate_heading][ultimate_spacer height=”25″][ultimate_heading margin_design_tab_text=””]

برای اطلاع از قیمت پارچه‌ کلیلک کنید .

[/ultimate_heading][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *