انواع پارچه شلواری

خرید پارچه مستقیم از کارخانه دوکتکس

کارخانه‌های تولیدی، انواع پارچه‌های شلواری را در رنگ و طرح‌های مختلف به بازار عرضه می‌کنند. از این رو افراد با هر نوع سلیقه‌ای می‌توانند طرح و رنگ دلخواه خود را پیدا کنند.

از طرفی سرانه مصرف انواع پارچه شلواری در کشورمان بالا است و کارخانه‌های تولیدی با تولید مدل‌های مختلف با کیفیت عالی می‌توانند به سود بیشتری دست پیدا کنند.

پارچه‌های شلواری برای مصارف مختلف مانند ورزشی، فرم مدرسه، راحتی، اداری، مجلسی، نوزادی و حوزه‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برای دوخت شلوار می‌توان از پارچه‌های ریون جودون، کرپ، ریون، غواصی، سورن، جین، کتان، فاستونی و انواع دیگر استفاده کرد. در ادامه در مورد هر یک از این پارچه‌ها توضیحات مختصر و کاملی ارائه می‌دهیم. پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

پارچه شلواری کرم

ریون جودون

پارچه ریون بافت بسیار نرمی دارد و با توجه به وزن سبک آن، فرد هنگام پوشیدن احساس راحتی می‌کند. از طرفی تنوع رنگی پارچه‌های ریون جودون بالا است و در زمینه‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از پارچه ریون جودون می‌توان برای دوخت انواع شلوار، مانتو، تونیک، تیشرت ورزشی و پوشاک دیگر استفاده کرد. پارچه ریودن جودون تحت عنوان کجراه نیز در بازار به فروش می‌رسد.

از آن‌جایی که محبوبیت این مدل پارچه در بازار بالا است، در کارخانه‌های تولیدی با تعداد بالا تولید می‌شود. کیفیت بالا در کنار قیمت مقطوع یکی دیگر از دلیل‌های انتخاب این مدل از پارچه برای دوخت شلوار به‌حساب می‌آید.

پارچه ریون جودون - رنگ بندی

کرپ

تنوع و کاربرد پارچه‌های کرپ در بازار بسیار بالا است که هر کدام برای دوخت نوع خاصی از لباس مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برای دوخت پارچه شلواری مردانه و زنانه می‌توان مدل کرپ گاباردین را انتخاب کرد. در تولید این مدل از پارچه از پنبه، پشم و الیاف مصنوعی استفاده می‌کنند.

یکی دیگر از مدل‌های کرپ برای دوخت شلوار، کرپ باربی است. این مدل از پارچه ایستایی بسیار عالی دارد، به‌همین دلیل برای دوخت انواع مانتو و شلوار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کرپ باربی محصول کشور اندونزی است و در کنار کیفیت فوق‌العاده عالی به هیچ عنوان پارچه بور نمی‌شود و حالت خود را از دست نمی‌دهد.

پارچه کرپ اسکاچی

کرپ گاباردین

گاواردین در دسته پارچه‌های کرپ قرار می‌گیرد. پارچه‌های گاباردین در دو مدل کج راه و صابونی به مرحله تولید می‌رسند و کشسانی کمی دارند. این پارچه جنس بسیار محکم با کشسانی کمی دارد و معمولا از آن برای تولید لباس‌های فرم، شلوارهای اداری، کت و شلوار بهره می‌برند.

ریون

پارچه‌های ریون رطوبت را به میزان نسبتا بالایی جذب می‌کنند، به نحوی که مقدار آن در این مدل پارچه در مقایسه با پنبه 50 درصد بیشتر است.

پارچه ریون با تنوع رنگی بالا و راحتی فوق‌العاده، یک انتخاب عالی برای دوخت شلوار است. از طرفی نباید زمان شستشوی این جنس از پارچه نگران آبرفت آن باشید.

ریون از آن مدل پارچه‌هایی است که به اتوکشی نیازی ندارد، چون چروک نمی‌شود. با پارچه ریون می‌توانید شلوارهای زنانه، مردانه و بچگانه بدوزید.

پارچه ریون -رنگ مشکی

غواصی

برای تولید پارچه غواصی از الیاف مصنوعی و پلی استر استفاده می‌کنند که این الیاف در طول و عرض پارچه خاصیا ارتجاعی را به‌وجود می‌آورد.

پارچه‌های غواصی در بازار تنوع رنگی بالایی دارند و با توجه به این‌که ضخامت پارچه در حد متوسطی قرار دارد، امکان استفاده از آن را در هر 4 فصل سال دارید.

از ویژگی‌های پارچه غواصی می‌توان به ایستایی عالی و برخورداری از خاصیت کشسانی و ارتجاعی اشاره کرد. بنابراین از این مدل پارچه برای دوخت شلوارهای کلاسیک بیشتر استفاده می‌کنند.

پارچه غواصی به‌دلیل جنس خاص خود، چروک نمی‌شود. در نتیجه نیازی به اتوکشی ندارد و معمولا برای دوخت شلوارهای ورزشی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پارچه غواصی -رنگ سفید ملانژ

سورن

برای تولید پارچه‌های سورن از نخ‌های پلی استر و ویسکوز استفاده می‌کنند. به‌طور کلی استفاده از این مدل پارچه بیشتر در دوخت شلوارهای اسپرت و مجلسی زنانه رایج است.

از ویژگی‌های این سبک از پارچه می‌توان به قیمت مقطوع، آبرفت نداشتن، پرز نداشتن و کشسانی قابل قبول اشاره کرد. از آن‌جایی که این مدل از پارچه برای دوخت شلوار خیلی محبوب است، بیشتر فروشندگان آن را با عنوان پارچه شلوار سورن می‌شناسند.

معمولا شلوارهایی که با این جنس پارچه دوخته می‌شوند، برای تمام فصل‌ها قابل استفاده هستند. فقط امکان دارد برای فصل تابستان کمی گرم باشد.

جین

در پارچه‌های جین 100 درصد نخ پنبه به‌کار رفته است و به‌دلیل ایجاد بافت خاص دوام، استحکام و مقاومت بالایی در پارچه ایجاد می‌کند. این سبک از پارچه علاوه بر زیبایی، قیمت بسیار مقطوعی دارد و انتخاب اول افرادی بوده که برایشان خوش‌پوشی و شیک‌پوشی مهم است.

تنوع پارچه‌های جین در بازار بسیار بالا است و افراد باید بنا به سلیقه خود یک مورد را برای دوخت شلوار انتخاب کنند. فقط دقت داشته باشید تا حد امکان از شستشوی لباس جین خودداری کنید، زیرا با شستشوی کمتر، دوام آن بیشتر خواهد شد.

معمولا پارچه جین کمی چروک است و نیازی به اتوکشی ندارد اما در صورت نیاز، لباس‌های جین را با درجه پایین اتو کنید.

کتان

پارچه کتان شلواری در بازار به‌عنوان پارچه کتان ساتن کش پنبه‌ای نیز معروف است. تنوع رنگی بالا و به‌کارگیری نخ شون در تولید آن کمک می‌کند تا این پارچه لطافت و زیبایی فوق‌العاده‌ای داشته باشد.

کاربرد اصلی این مدل از پارچه برای تولید شلوار کتان کلاسیک مردانه، زنانه و بچگانه است و به‌دلیل عدم آبرفت، کشسانی استاندارد، عرض زیاد و ویژگی‌های دیگر در بین عموم مردم خیلی محبوبیت دارد.

از انواع پارچه کتان می‌توان به کتان کاغذی، پشت مشکی، پنبه‌ای، لی، کتان کش، معمولی و سنگین اشاره کرد. از طرفی حتی مدل کاغذی این پارچه با ضخامت کم برای دوخت شلوار هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بسیاری از خیاطان پارچه کتان کش را برای دوخت شلوارهای زنانه می‌خرند، چون تن‌خور بسیار راحتی دارد و پوست بدن را اذیت نمی‌کند.

فاستونی

پارچه‌های فاستونی یکی از طرح‌های محبوب بین بانوان و آقایان است، به‌طوری که بخش زیادی از سود کارخانه‌های تولیدی به این جنس از پارچه مربوط می‌شود.

بیشترین کاربرد این سبک از پارچه در دوخت کت‌ و شلوار مردانه است و بسیاری از کت و شلوارهای آماده موجود در بازار با پارچه فاستونی دوخته شده‌اند.

گرچه نباید کاربرد پارچه‌های فاستونی را تنها برای آقایان دانست، بلکه در دوخت لباس‌های زنانه مانند شلوار، مانتو، کت و دامن نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پارچه بنگالی

این نوع پارچه کشسانی بسیار بالایی دارد و با قیمت بسیار مناسبی در بازار به فروش می‌رسد. از این پارچه برای تولید شلوارهای لگ و ساپورت استفاده می‌کنند. همچنین مدل‌هایی از شلوارهای ورزشی را می‌توان با این پارچه دوخت.

پارچه مخمل

پارچه‌های مخمل کبریتی و کوبیده نیز همواره مورد توجه مشتریان بوده‌اند. این نوع شلوارها برای فصل‌های سرد سال مناسب هستند.

پارچه مخمل چاپی در طرح لویی ویتون

پارچه نیل

پارچه نیل یکی از انواع پارچه‌های کشسان است که برای دوخت شلوار کاربرد زیادی دارد. معمولا این پارچه برای شلوار زنانه به کار می‌رود. پارچه نیل را سنگ ‌شور می‌کنند، چون رنگ خام دارد و اگر پیش از سنگ ‌شور شدن به آن دست بزنید، دست‌هایتان رنگی خواهد شد.

پارچه لنین

این پارچه نیز به‌ دلیل جنس نرمی که دارد، برای تولید شلوارهای راحتی زنانه مناسب است. پارچه لینن برای دوخت انواع لباس خواب، راحتی، لباس زیر و تی‌شرت استفاده می‌شود.

پارچه لنین

پارچه تیار

پارچه تیار که یکی از پرکاربردترین پارچه‌ها در نساجی است، به دو دسته زیر تقسیم می‌شود:
پاناما: نازک و مناسب فصل تابستان است.
کج‌راه: وزن بیشتری دارد و برای زمستان به‌کار می‌رود. این پارچه رقیبی برای کرپ مازراتی محسوب می‌شود.

پارچه دیور و دورس

ضخامت این پارچه بالا است و مقاومت خوبی دارد. در نتیجه برای دوخت انواع اسلش و لباس‌های گرم‌کن به‌کار می‌رود.

پارچه تریکو

تریکو یکی از پارچه‌های بسیار متنوع در صنعت نساجی است که برای دوخت انواع شلوار زنانه و مردانه استفاده می‌شود. پارچه اسلش نیز یکی از انواع تریکو به‌شمار می‌رود.

پارچه پشمی

پارچه‌های پشمی معمولا به‌ دلیل ضخامتی که دارند، برای فصل زمستان مناسب هستند. این پارچه بیشتر برای دوخت شلوار زمستانی مفید است و در مناطق سردسیر بسیار خواهان دارد. یکی از ویژگی‌های پارچه پشمی ضد چروک بودن و مقاوم بودن در برابر آب است، به‌همین خاطر کاربرد زیادی دارد.

پارچه آلفا

پارچه آلفا چیزی شبیه به مازراتی و بوگاتی است، البته این پارچه کمی از لحاظ تراکم و تاب نخ با مازراتی و بوگاتی تفاوت دارد. تراکم و تاب نخ آلفا نسبت به دو پارچه مذکور، تراکم و تاب نخ بیشتر است.

فلانل

پارچه فلانل از جنس پشم است و از عرق کردن بدن جلوگیری می‌کند، به‌همین دلیل افراد زیادی از شلوارهای فلانل خوششان می‌آید.

پارچه نخی

پارچه‌های نخی به ‌علت لطافت، نرمی و ضد حساسیت بودن طرفداران زیادی دارند. لباس‌های راحتی معمولا از جنس نخ دوخته می‌شوند تا آرام‌بخش و راحت باشند. اگر جزو افرادی هستید که راحتی، خنکی و لطافت لباس برایتان مهم است، شلوار نخی انتخاب خوبی خواهد بود.

نایلون، اکرلیک و پلی‌استر

این پارچه‌ها الیاف مصنوعی دارند و همه تقریبا شبیه به هم و از یک جنس هستند. پارچه‌های نایلونی و پلی‌استر لک نمی‌شوند و خیلی زود با کمی شستن تمیز می‌شوند.

پارچه اسپاندکس

پارچه اسپاندکس جزو پارچه‌هایی است که خاصیت کشسانی دارند. اسپاندکس بیشتر برای شلوراهای جین کشی استفاده می‌شود.

پارچه ابریشم و کشمیر

پارچه ابریشم و کشمیر به‌ خاطر جنس لطیفی که دارند، برای شلوارهای زنانه مناسب هستند. البته انتخاب این نوع پارچه کاملا سلیقه‌ای است اما برای لباس خواب خانم‌ها بسیار کاربردی خواهد بود.

پارچه‌های آهاردار و مناسب شلوار مردانه

پارچه‌های آهاردار معمولا مناسب شلوار مردانه هستند، از این پارچه‌ها برای شلوار زنانه استفاده نمی‌شود. پارچه‌های آهاردار، کتان، لینن و کتان کش هستند و این جنس پارچه‌ها اغلب برای دوخت شلوار اسپرت مردانه به‌کار می‌روند.
البته اگر به دنبال شلوارهای راحتی مردانه می‌گردید، جنس مخمل ساده، تریکو و لینن نیز مناسب است. پارچه فاستونی، کرپ وگاباردین نیز پارچه‌هایی آهار دار هستند، اما از این دسته پارچه‌ها بیشتر برای شلوارهای مردانه کلاسیک استفاده می‌شود.

سخن نهایی

با توجه به مطلب بالا حتما متوجه شدید که تنوع پارچه‌های شلواری در بازار بالا است. بنابراین برای خرید پارچه مناسب ابتدا باید ببینید به‌دنبال چه سبک از شلواری هستید تا بتوانید هنگام خرید راحت‌تر تصمیم‌گیری کنید.

سبد خرید
سایدبار
خانه
حساب کاربری من
وبلاگ