دانستنی های پارچه

اسم پارچه های زمستانی

[vc_row][vc_column][ultimate_heading]

اسم پارچه‌ های زمستانی

[/ultimate_heading][ultimate_spacer height=”50″ height_on_mob_landscape=”30″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][ultimate_heading]برند دوک با سابقه طولانی در تولید پارچه های گردباف لباسی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان میباشد .

[/ultimate_heading][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][ultimate_spacer height=”70″][ultimate_heading]

یکی از مسائل مهم برای سازگاری با آب‌وهوای مختلف در فصول متفاوت سال، انتخاب پوشش مناسب با آن فصل است. با توجه به این نکته که تقریبا 6 ماه از سال را فصل‌های سرد تشکیل می‌دهند، پوشیدن لباس‌های گرم و راحت در سازگار بودن با آب‌وهوای حاکم، اهمیت بسیار زیادی دارد.

 

پارچه لباس‌های فصل سرد معمولا ضخیم، سنگین و چندلایه هستند. انتخاب لباس نامناسب می‌تواند زندگی را در این فصول برای شما سخت و طاقت‌فرسا کند.

 

به‌همین دلیل در زیر فهرستی از پارچه‌های زمستانی مناسب تهیه کرده‌ایم که ضمن گرم بودن، سبب شبک شدن استایل شما خواهند شد. پس تا انتها با ما باشید.

 

درباره انواع پارچه پاییزه بیشتر بدانید .

[/ultimate_heading][ultimate_spacer height=”50″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”2/5″][ultimate_spacer height=”80″][vc_separator][ultimate_heading]برای مشاوره و اطلاع از قیمت های میتوانید با ما در تماس باشید یا به صفحه قیمت پارچه مراجعه بفرمایید .[/ultimate_heading][/vc_column][vc_column width=”3/5″][ultimate_spacer height=”20″][vc_single_image image=”3703″ img_size=”750*450″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][ultimate_spacer height=”50″][ultimate_heading]

چرم

[/ultimate_heading][ultimate_heading]

یکی از پارچه‌های مناسب و بسیار شیک برای فصل زمستان چرم است. چرم به‌عنوان یک عایق عمل می‌کند و از نفوذ سرما به لایه زیرین خود جلوگیری خواهد کرد. چرم طبیعی قیمت نسبتا بالایی دارد، اما قدرت گرم کردن آن نیز فراوان است.

 

هر یک از قسمت‌های لباس زمستانی می‌توانند از جنس چرم دوخته شوند از دستکش و کلاه گرفته، تا پوتین و پالتوی چرمی. علاوه بر این‌ که چرم خود یک عایق حرارتی شناخته می‌شود، معمولا در دوخت لباس‌های چرمی، در زیر لایه اصلی از یک لایه گرم دیگر استفاده می‌کنند.

 

درباره پارچه‌های مناسب چهار فصل بیشتر بدانید .

[/ultimate_heading][ultimate_spacer height=”50″][vc_single_image image=”3702″ img_size=”large” alignment=”center” style=”vc_box_rounded”][ultimate_spacer height=”50″][ultimate_heading]

پنبه

[/ultimate_heading][ultimate_heading]

پنبه یکی از الیاف‌های طبیعی است که برای بافت پارچه‌های ضخیم زمستانی و همچنین لباس‌های نازک تابستانی کاربرد دارد. پارچه‌های پنبه‌ای زمستانی معمولا به‌عنوان یک پوشش زیرین برای استفاده در زیر پالتو یا بارانی استفاده می‌شوند.

 

راحتی و نرمی پنبه موجب شده است که از این نوع پارچه‌ها برای دوختن لباس‌های گرم راحتی استفاده شود. همچنین لباس پنبه‌ای در مکان‌هایی که قصد دارید پالتوی خود را در بیاورید، گزینه مناسبی است، زیرا ضمن برخورداری از لطافت، گرمای قابل قبول را نیز به فرد می‌بخشد.

 

درباره انواع پارچه نخی بیشتر بدانید .

 

[/ultimate_heading][ultimate_spacer height=”50″][ultimate_heading]

خز

[/ultimate_heading][ultimate_heading]

خز یکی از قدیمی‌ترین پارچه‌های زمستانی مورد استفاده توسط انسان است. امروزه خز به دو نوع طبیعی و مصنوعی

تقسیم می‌شود که در عین داشتن شباهت ظاهری، در الیاف با یکدیگر متفاوت هستند. خز طبیعی به پوشش روی پوست بسیاری از حیواناتی مانند راسو، روباه، خرگوش و غیره گفته می‌شود که ظاهری شبیه به مو دارد.

 

خز طبیعی قدرت گرمابخشی بسیار بالایی دارد، اما قیمت آن نیز در مقایسه با خز مصنوعی بسیار گران‌تر است. همچنین حفاظت از حقوق حیوانات و جلوگیری از شکار آن‌ها برای استفاده انسانی سبب شده است تا خز مصنوعی ساخته شود.

 

خز مصنوعی از مواد اکلریکی ساخته می‌شود و ظاهر آن کاملا مشابه خز طبیعی است. خز مصنوعی قیمت پایینی دارد و در عین حال جزو پارچه‌های زمستانی بسیار گرم به‌شمار می‌آید.

 

درباره انواع پارچه مانتویی بیشتر بدانید .

[/ultimate_heading][ultimate_spacer height=”50″][vc_single_image image=”3705″ img_size=”large” alignment=”center” style=”vc_box_rounded”][ultimate_spacer height=”50″][ultimate_heading]

پشم

[/ultimate_heading][ultimate_heading]

پارچه‌های پشمی یکی دیگر از انتخاب‌های مناسب برای گرم شدن در فصل زمستان هستند. به‌طور کلی پشم به پارچه تهیه شده از پشم گوسفند یا موی سایر حیوانات مانند شتر یا بز گفته می‌شود.
پشم ساده به پشم تهیه شده از گوسفندان می‌گویند. در میان پشم گوسفندی، پشم مرینو یا مرینوس که از

گوسفندان مرینو (گوسفندان استرالیایی) تهیه خواهد شد، از لطافت و نرمی بسیار بالایی برخوردار است.

 

علاوه بر پشم گوسفند، طیف پشم در ساخت پارچه‌های زمستانی بسیار متنوع است که بعضی از آن‌ها عبارت هستند از:

 

پارچه موهر یکی از بهترین پارچه‌های زمستانی تهیه شده از موی بز آنگورا است که زیرمجموعه پارچه‌های پشمی محسوب می‌شود. پارچه موهر برای دوخت لباس‌های مردانه و زنانه مناسب است و قیمت بالای آن موجب شده تا به‌عنوان یک پارچه لوکس شناخته شود.

 

کشمیر یکی دیگر از پارچه‌های پشمی معروف است که از موی نوعی بز در آسیای میانه تهیه می‌شود. قدرت گرمابخشی کشمیر 8 برابر بیشتر از پشم معمولی است. به ‌همین علت برای مکان‌های بسیار سرد بهترین گزینه به‌شمار می‌آید.
کشمیر در مقایسه با سایر پشم‌ها نازک‌تر است، اما تراکم بسیار بالایی دارد و همین ویژگی‌ها سبب شده‌اند تا کشمیر یک پارچه زمستانی بسیار گران قیمت باشد.

 

از دیگر پارچه‌ها پشمی رایج و معروف می‌توان به پشم شتر، پشم لاما، پشم آنقوره و پشم آلپاکا اشاره کرد.

[/ultimate_heading][ultimate_spacer height=”50″][ultimate_heading]

مخمل

[/ultimate_heading][ultimate_heading]

مخمل به پارچه‌ای گفته می‌شود که علاوه بر تار و پود، از پرز نیز برخوردار است. مخمل‌ها در انواع مختلفی تهیه می‌شوند که عمده آن‌ها برای دوخت لباس‌های زمستانی مناسب هستند و جزو پارچه‌های گرم شناخته خواهند شد.

در گذشته برای بافت مخمل از نخ ابریشم استفاده می‌شد، اما امروزه انواع نخ‌های پلی استر، پشمی، پنبه‌ای و انواع مشابه می‌توانند به‌عنوان نخ مخمل استفاده شوند.

 

بعضی از رایج‌ترین انواع مخمل برای استفاده در زمستان از قرار زیر هستند :

مخمل ابریشم

مخمل کبریتی

مخمل ولور

[/ultimate_heading][ultimate_spacer height=”50″][vc_single_image image=”2733″ img_size=”large” alignment=”center” style=”vc_box_rounded”][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *