پارچه های مناسب برای لباس کودک
نگرانی‌ والدین در مورد انتخاب پارچه ‌های مناسب برای لباس کودک بی‌دلیل نیست. با توجه به این‌که پوست کودکان حساس و لطیف است، این حساسیت والدین قابل درک خواهد بود.
لباس‌های کودک از جنس‌های مختلفی دوخته می‌شود که بهتر است لطیف باشد تا پوست او را اذیت نکند. این مطلب را به معرفی پارچه ‌های مناسب برای لباس کودک اختصاص دادیم. پس تا انتها همراه ما بمانید.

ویژگی پارچه‌های مناسب لباس کودک

لباس‌های کودکتان را بهتر است از پارچه‌های لطیف و نخی انتخاب کنید. همچنین باید پارچه آن راحت شسته شود، چون معمولا بچه‌ها خیلی زود لباس‌هایشان را کثیف می‌کنند. لباس پلاستیکی برای کودکتان جنس خوبی نیست. الیاف مصنوعی می‌توانند موجب حساسیت پوست شوند و در ایجاد بیماری‌های پوستی نقش داشته باشند.

معرفی پارچه‌های مناسب لباس کودک

یکی از دشواری‌‌های خرید لباس کودک مربوط به جنس آن است. لباس‌های زیادی در بازار وجود دارد که بسیار زیبا هستند اما ملاکتان را فقط زیبایی قرار ندهید.
شناخت جنس انواع پارچه کمکتان می‌کند تا انتخاب بهتری داشته باشید. این حساسیت در مورد نوزادن بیشتر است. به‌عنوان مثال استفاده از لباس‌های با پارچه‌های زبر ممکن است بند ناف تازه بریده شده را اذیت کنند.
در مورد کودکان بزرگتر نیز راحتی کودک در لباس اهمیت ویژه‌ای دارد. پس بهتر است ابتدا جنس پارچه‌ها را خوب بشناسید.

پارچه پنبه‌ای با الیاف طبیعی

پارچه پنبه‌ای یکی از پارچه های مناسب برای لباس کودک است. این پارچه با الیاف طبیعی که دارد حساسیتی برای پوست کودک ایجاد نمی‌کند. پارچه پینه‌ای در برابر شستشو بادوام است، البته باید هر بار پس از شستن اتو شود تا چروک نباشد.

درباره پارچه نخی بیشتر بدانید .

پارچه‌های وال

یکی از لطیف‌ترین پارچه‌هایی که می‌توانید برای لباس کودک استفاده کنید، جنس وال است. این لباس به‌قدری نازک و ظریف است که ظاهری شبیه به تور دارد. استفاده از وال‌های سوئیسی برای لباس نوزاد عالی هستند.
در این لباس‌ها هوا خیلی راحت جریان دارد و خیالتان از تنفس پوست کودکتان راحت خواهد شد. این پارچه مناسب پسر بچه‌ها و همچنین دختران کوچک است.

پارچه ململ، مناسب لباس کودک

پارچه ململ نیز با توجه به بافت‌های مختلفی که دارد، یکی از گزینه‌های مناسب برای کودکتان محسوب می‌شود. ململ انواع مختلفی دارد و بسیار سبک و راحت است.

پارچه پشمی مناسب لباس کودکان

اغلب کودکان در برابر پوشیدن لباس‌های ضخیم و زبر زمستانی مقاومت می‌کنند. این لباس‌ها با بافت ضخیمشان پوست نازک کودک را اذیت می‌کند. پارچه‌های پشمی نرم برای لباس‌های زمستانی مناسب هستند، به‌راحتی شسته می‌شوند و مقاومت خوبی نیز دارند.

پارچه ساتن

اگر دوست دارید کودکتان برای مهمانی‌ها ظاهری شیک داشته باشد، پارچه‌های به جنس ساتن را انتخاب کنید. این نوع پارچه لطیف است و مناسب مهمانی خواهد بود.

پارچه چیت

پارچه چیت از لحاظ بافت و وزن انواع مختلفی دارد و نوع نازک آن را برای دوخت لباس کودک به‌کار می‌برند. این پارچه برای لباس‌های نوزاد مانند قنداق استفاده می‌شود. اما دقت کنید که پارچه چیت مناسب لباس مهمانی نیست و بیشتر برای لباس‌های خانگی کاربرد دارد.

میکروفیبر برای پوست‌های حساس

این پارچه برای کسانی که پوست حساس‌تری دارند، گزینه خوبی است. گاهی کودکتان نمی‌تواند مشکل خود را بر زبان بیاورد و در واقع جنس لباس او را اذیت می‌کند، برای کودکانی که مدام از لباسشان گله و شکایت دارند، پارچه میکروفیبر را امتحان کنید.

ماهوت پنبه‌ای

پارچه ماهوت نیز از پنبه تهیه می‌شود. این پارچه برای لباس‌های روی کودک مناسب و زیبا خواهد بود. ماهوت کمی براق است و ظاهر شیکی دارد. استفاده از پارچه ماهوت نخی گلدوزی شده برای لباس کودکان، یک انتخاب فوق‌العاده شیک است.

پارچه باتیست برای کودکان

اگر می‌خواهید برای کودک خود از پارچه‌ای پنبه‌ای و نرم استفاده کنید، پارچه باتیست باید در لیست اولویت‌های شما قرار بگیرد. این پارچه فوق‌العاده نرم و لطیف است و کودکتان زمان پوشیدن لباسی به جنس آن، آن راحت خواهد بود.
این پارچه به‌ دلیل جنس پنبه‌ای که دارد حساسیت‌زا نیست و از دوام خوب آن نیز باید یاد کنیم. از این پارچه برای لباس خواب کودک زیاد استفاده می‌کنند.

لنین، لطیف و نازک

لنین یکی از پارچه‌هایی است که از الیاف طبیعی تهیه می‌شود و استفاده از آن را در فصول گرم سال پیشنهاد می‌کنیم. پوست بدن کودک در این لباس می‌تواند به‌راحتی تنفس کند.
لنین نیز بافت‌های متعددی از نازک تا ضخیم دارد که نوع نازک آن برای کودک مناسب‌تر است و لطافت بیشتری دارد. با وجود این، پارچه لنین خیلی زود چروک می‌شود و باید مرتب آن را اتو کرد.

کشمیر پارچه مناسب لباس مهمانی

کشمیر یکی از پارچه‌های بسیار خوش‌دوخت برای مهمانی‌ها است. این پارچه طرفداران زیادی دارد و برای دوخت انواع لباس دخترانه و پسرانه به‌کار می‌رود. اما پارچه کشمیر را برای لباس‌های خانگی به‌کار نبرید، چون کودکتان عرق می‌کند. طرح‌های چهارخانه این پارچه دوباره ترند شده‌اند و بسیار مناسب فصل پاییز و زمستان خواهند بود. تنها موردی که باید هنگام خرید به آن دقت کنید این است که کشمیر حالت کشی ندارد. پس بهتر است کمی سایز آن را بزرگ انتخاب کنید تا کودکتان را اذیت نکند.

درباره پارچه کشمیر بیشتر بدانید .
مدل مانتو با پارچه کشمیر

شستشوی پارچه‌های نخی

همان‌طور که دیدید پارچه‌ های مناسب برای لباس کودک بیشتر از جنس نخی هستند و برای شستشوی این لباس‌ها باید به نکاتی دقت کرد. از جمله:

لباس‌های نخی را با آب ولرم و سرد بشویید.

از چنگ زدن آن‌ها خودداری کنید.

اگر این لباس‌ها را با لباسشویی می‌شویید، در دمای 30 درجه بشویید.

از شوینده مخصوص لباس کودک استفاده کنید. شوینده‌های مخصوص ضد حساسیت بوده و با پوست لطیف کودک سازگارتر هستند.

لباس را موقع آویختن به بند رخت بتکانید تا اگر چروکی دارد، از بین برود.

لباس‌های نخی را زیاد نچلانید، به ‌این ترتیب از چروک شدن آن‌ها جلوگیری می‌کنید.

لباس‌های نخی را با لباس‌های رنگی نشویید، چون ممکن است لباس‌های دیگر به آن‌ها رنگ دهند.

سخن نهایی

از این به بعد موقع خرید لباس کودکتان، دقت و وسواس بیشتری داشته باشید. گاهی شاید برای خرید لباس کودک بیشتر هزینه کنید اما در نظر داشته باشید سلامت کودکتان اهمیت بیشتری دارد.

فراموش نکنید اگر لباس، کودک دلبندتان را اذیت کند و از پوشیدن آن امتناع می‌کند، باید هزینه اضافی برای خرید مجدد بپردازید. پس بهتر است از ابتدا با صرف هزینه بیشتر جنس بهتری را تهیه کنید.
سبد خرید
سایدبار
خانه
حساب کاربری من
وبلاگ