پارچه مازراتی یکی از انواع پارچه‌های کرپ است که کاربرد زیادی در صنعت مد و پوشاک دارد. این پارچه که کمی ضخیم و بافت دار بوده، پارچه‌ای مناسب برای فصول سرد سال است. مازراتی برای لباس‌هایی مانند مانتو، شلوار، کت ‌و دامن و پیراهن به کار می‌رود و پس از دوخت خوش‌فرم است. کرپ مازراتی 150 سانتی‌متر عرض دارد و کمی کش می‌آید که البته به‌همین خاطر چروک نمی‌شود. کرپ مازراتی بافتی دانه دانه دارد و به دلیل ضخامتش مناسب روزهای سرد است. نوعی از پارچه مازراتی هم در صنایع مبل‌سازی و دکوراسیون کاربرد بسیار زیادی دارد و در دکوراسیون منازل جای خود را باز کرده است. در این مطلب به طور کامل با ویژگی‌های این پارچه آشنا خواهید شد.

ویژگی‌های پارچه مازراتی

مازراتی پارچه‌ای ضخیم با بافتی نسبتا متراکم و بادوام است که طرح و رنگ‌های بسیار متنوعی دارد. این پارچه چون آبرفت ندارد و چروک نمی‌شود، برای دوخت انواع لباس‌ها به‌کار می‌رود و ایستایی خوبی روی بدن دارد.
لباس‌هایی که با مازراتی دوخته می‌شوند، بسیار خوش دوخت هستند و توجه شیک‌پوشان را به خود جلب می‌کنند. مادرانی که عادت به ست کردن لباس خود با فرزندشان دارند، از این پارچه استفاده می‌کنند. چون رنگ‌های متنوعی دارد و علاوه بر آن به‌دلیل بافت نرمش به بدن کودک آسیبی نمی‌زند.
این پارچه به‌خاطر تنوع رنگ، آب نرفتن و چروک ناپذیری، یکی از محبوب‌ترین پارچه‌ها بین بانوان است. با توجه به نوع لباسی که قصد دارید بدوزید، می‌توانید از جنس‌های مختلف آن بر حسب وزن پارچه استفاده کنید.
شستشوی مازراتی راحت بوده و قیمت آن نسبت به انواع دیگر پارچه‌ها مناسب است، همین ویژگی‌ها مازراتی را از سایر پارچه‌ها متمایز می‌کند.

انواع پارچه مازراتی

انواع پارچه مازراتی که در فهرست زیر نام می‌بریم در صنف پارچه‌فروشان بسیار پرفروش هستند و سطح تقاضای زیادی دارند:
• کرپ کش مازراتی
• کرپ مازراتی کنزو
• کرپ مازراتی چهارخانه
• کرپ مازراتی دوبل
• کرپ مازراتی حریر
• مازراتی مبلی

استفاده از پارچه مازراتی در صنعت مبل‌سازی

پارچه مازراتی مبلی جنسی بسیار ضخیم دارد و برای صنعت مبل‌سازی گزینه مناسبی است. این پارچه خواب کم دارد و روی بافت آن دانه‌های ریزی به چشم می‌خورد. بافت در هم تنیده و شبیه به نقطه این پارچه، زیبایی آن را دو چندان کرده است.
مازراتی مبلی رنگ‌های بسیار متنوعی دارد که طراحان دکوراسیون داخلی از این ویژگی به‌خوبی بهره می‌برند و در سال‌های اخیر فروش بالایی داشته است.

پارچه کرپ گاباردین

طرز شستشو و اتوکشی مازراتی

قطعا هر پارچه‌ای برای دوام بیشتر نیاز به توجه به نکاتی دارد که اگر آن‌ها را رعایت کنید، آسیب کمتری به پارچه‌تان وارد می‌شود. به‌عنوان مثال درست است که این پارچه بادوام و ضخیم است، اما امکان دارد در اثر شستشوی بیش از حد پرز دهد. پس از شستن بیش از اندازه آن خودداری کنید.
به جای آن مازراتی را با آب ولرم بشویید و سعی کنید از مواد شوینده بدون آنزیم و ملایم استفاده کرده تا دوام پارچه را حفظ کنید. اما موقع شستن این پارچه آن را چنگ نزنید. کافی است پارچه یا لباس را در یک تشت آب بگذارید و آن را به آرامی بشویید.
برای اتوکشی کرپ مازراتی همیشه از پشت پارچه آن را اتو بزنید. می‌توانید یک پارچه نخی را به‌عنوان آستر روی آن بیاندازید و سپس در درجه حرارت پایین اتو کنید. پس حواستان باشد اتو را مستقیما روی لباستان نکشید، چون ممکن است رد آن روی پارچه بماند.
همچنین می‌توانید پس از هر بار شستن لباس آن را با چوب لباسی آویزان کنید تا خشک شود و نیازی به اتوکشی نباشد. البته مراقب باشید کرپ مازراتی را جلوی نور مستقیم آفتاب پهن نکنید، مخصوصا رنگ مشکی آن که خیلی زود بور می‌شود.

قیمت مازراتی

این پارچه همه‌کاره برای تمام سنین مناسب است و طرفداران زیادی دارد. قیمت مازراتی به نوع نخ، رنگ، ضخامت، ساده یا طرح‌دار بودن آن بستگی دارد، به همین خاطر به ‌دلیل نوسان بازار نخ ممکن است قیمت پارچه مازراتی نیز فرق کند. برای اطلاع از قیمت پارچه ها کلیک کنید .

سخن نهایی

پارچه مازراتی برای اکثر فصول کاربرد دارد اما به دلیل ضخامت کمی که دارد، افراد ترجیح می‌دهند از آن در فصول خنک‌تر استفاده کنند. در این مطلب ویژگی‌های این پارچه و نحوه مراقبت از آن را توضیح دادیم تا خرید خود را با اطمینان بیشتری انجام دهید.

سبد خرید
سایدبار
خانه
حساب کاربری من
وبلاگ