یکی از پرطرفدارترین و کاربردی‌ترین پارچه‌های موجود در بازار به مواد PVC آغشته شده است پارچه جودون نام دارد. از این پارچه برای دوخت کیف، کوله پشتی، چمدان، جامدادی، صندلی‌های تاشو و کاور کفش مساجد استفاده می‌کنند.

قیمت پارچه جودون به مواد اولیه مورد استفاده در تولید پارچه و ضخامت آن بستگی دارد. در ادامه به بررسی بیشتر ویژگی‌های این پارچه می‌پردازیم. تا انتها همراه ما باشید.

ویژگی‌ها و کاربرد پارچه جودون

پارچه جودون بافت نسبتا ضخیم و مستحکمی دارد. این نوع پارچه ضخیم‌تر از پارچه یک روی پنبه است. لغت جودون نیز به علت نوع بافت این پارچه به آن اختصاص داده شده است.

پارچه جودون توسط ماشین‌های گرد بافت به مرحله تولید می‌رسد.
پارچه جودون با نام‌های دیگری مثل پارچه دون دون یا سوزن سوزنی نیز در بین مشتریان معروف است.


در تولید این پارچه از مواد اولیه و نخ‌های متفاوتی مثل نخ پنبه، لاکرا و پلی‌استر استفاده می‌کنند. این نوع پارچه با توجه به جنس کاربردهای متفاوتی دارد. پارچه جودون با نخ پنبه یا ترکیب نخ مصنوعی و طبیعی تولید می‌شود.
پارچه جودون با توجه به جنسی که دارد می‌تواند برای تولید لوازم خانگی مختلف و انواع لباس مورد استفاده قرار بگیرد.


معمولا از پارچه جودون برای تولید انواع تیشرت‌های سه دکمه استفاده می‌کنند. این پارچه در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی در بازار موجود است. بسیاری از تولیدکنندگان کشور ما این پارچه‌ها با مرغوبیت بالایی می‌بافند به‌همین علت پارچه جودون در دسته پارچه‌های صادراتی قرار می‌گیرد.


پارچه جودون به‌طور عمده فروخته می‌شود. فروش عمده پارچه برای مشتری به‌صرفه‌تر است.
پارچه جودون مجلسی نیز در بین برخی افراد بسیار محبوب است. این نوع پارچه را می‌توانید برای دوخت کت و شلوار زنانه سبک به کار ببرید.


خوشبختانه پارچه جودون تنوع رنگی بسیار بالایی دارد. پارچه جودون خام پس از تولید به کارخانه‌های رنگ‌رزی فرستاده می‌شود. تولیدکنندگان پوشاک به این نوع پارچه علاقه زیادی دارند زیرا رنگ‌بندی آن بسیار متنوع است و با آن می‌توانند در تولید محصولات خود تنوع ایجاد کنند.
یکی از ویژگی‌های عالی جودون این است که می‌توان روی آن طرح‌های مختلفی چاپ کرد. چاپ حرارتی و سابلیمیشن برای پارچه جودون بسیار عالی است. افراد می‌توانند با ایده‌های خلاقانه خود در تولید محصولات خود مثل انواع پولوشرت‌های سه دکمه تنوع ایجاد کنند و سود خوبی نصیبشان شود.

انواع پارچه جودون

همان‌طور که ذکر کردیم این نوع پارچه انواع مختلفی دارد که در ادامه هر یک را به تفکیک بررسی می‌کنیم.

پارچه جودون پنبه

این نوع پارچه بیشترین محبوبیت را در بین انواع مختلف آن دارد. نخ پنبه در انواع مختلفی موجود است که از معروف‌ترین و پرکاربردترین آن‌ها نخ پنبه شانه و نخ پنبه اوپن نام دارد. نخ پنبه شانه نسبت به اوپن از کیفیت بهتری برخوردار است.
پارچه نخ پنبه اوپن بافت بسیار عالی دارد و در آن هوا می‌تواند گردش پیدا کند. این نوع پارچه‌ها را می‌توانید در همه فصل‌ها استفاده کنید.
در بافت این نوع پارچه‌ها حداقل 35 درصد یا بیشتر نخ استفاده می‌شود.

جودون لاکرا

این نوع پارچه را با نام پارچه جودون کشی نیز می‌شناسند. لاکرا به این نوع پارچه خاصیت کشسانی می‌بخشد. پارچه جودون لاکرا از دو الیاف نخ لاکرا و جودون به مرحله تولید می‌رسد. پارچه جودون لاکرا نسبت به انواع دیگر آن در بازار با قیمت بالاتری به فروش می‌رسد به‌همین علت بعضی شرکت‌ها علاقه‌ای به تولید آن ندارند.
این نوع پارچه معمولا برای تولید لباس‌های ورزشی باکیفیت استفاده می‌شود.

جودون پلی استر

این نوع پارچه‌ها تنها با سفارش مشتری تولید می‌شوند. وجود الیاف مصنوعی مثل پلی استر در کنار پنبه باعث می‌شود تا دوام پارچه افزایش یابد و نرمی و لطافت خوبی داشته باشد.
این نوع پارچه می‌تواند رطوبت را به‌خوبی به خود جذب کند. وزن این نوع جودون نسبت به انواع دیگر آن سبک‌تر است. همچنین وجود پلی استر باعث شده است تا این نوع پارچه دوام بیشتری داشته باشد. معمولا این نوع جودون مورد استقبال تولیدکنندگان قرار می‌گیرد.

خرید اینترنتی پارچه ارزان

پارچه ابریشم و گیپور

پارچه ابریشمی از لوکس‌ترین و زیباترین پارچه‌ها محسوب می‌شود و بهترین گزینه در فصل گرم سال برای دوخت لباس‌های راحتی مانند پیراهن است. این پارچه لطافت و ظرفیت جذب بالایی دارد و می‌توان به‌عنوان پارچه تاپ شلوارک نیز از آن استفاده کرد.
پارچه ابریشمی این خاصیت را دارد که در تابستان بدن را خنک نگه می‌دارد و در زمستان گرمای خوبی را برای بدن تامین می‌کند، در واقع مانند یک تنظیم‌کننده برای دمای بدن است.
امروزه پارچه‌های گیپور در دوخت لباس خواب زنانه جذاب و پرکاربرد شده‌اند. این پارچه‌ها بعد از شست‌وشو کمی جمع شده و با اتو دوباره به حالت اولیه بر می‌گردند. از جمله مزایای این پارچه داشتن دقت و ظرافت هنگام دوخت است که باید به آن توجه کرد.

پارچه جودون مناسب چه فصلی است

از این نوع پارچه می‌توانید در هر چهار فصل سال استفاده کنید. این نوع پارچه توسط ماشین‌های گردبافت بافته می‌شود. بافت این نوع پارچه لوزی شکل است و در آن نخ‌های مصنوعی و طبیعی به کار می‌رود. طول عمر پارچه جودون بسیار خوب است و معمولا با آن تیشرت‌های یقه‌دار سه دکمه تولید می‌کنند.
پارچه جودون وزن بالایی دارد و در آن منافذ ریز وجود دارد. ایستایی این پارچه باعث می‌شود تا ظاهری زیباتر و رسمی‌تر پیدا کند. لازم به ذکر است که نوع کش بافت این پارچه سبک‌تر است و در آن هوا بهتر جریان پیدا می‌کند.

پارچه ویسکوز نخی

قیمت پارچه جودون

این نوع پارچه با قیمت‌های متفاوتی به بازار عرضه می‌شود. در هنگام خرید پارچه جودون حتما به میزان و نوع نخ به کار رفته در بافت آن توجه کنید. پارچه جودون‌هایی که پنبه بیشتری دارند با قیمت بالاتری در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند.
رنگرزی این نوع پارچه اهمیت ویژه‌ای دارد. تولیدکنندگان داخلی و خارجی زیادی در زمینه تولید پارچه جودون فعالیت دارند و تفاوت آن‌ها در نوع نخ، تکمیل و رنگ پارچه است. پارچه جودون‌هایی که در بافت آن‌ها از پنبه کامفور و کامپکت استفاده می‌شود جنس مرغوب‌تر و قیمت گران‌تری دارند. از دیگر نخ‌هایی که می‌توان در تولید این نوع پارچه به کار برد می‌توان به نخ اپن و نخ سوپر اشاره کرد.
لازم به ذکر است که بسیاری از تولیدکنندگان رنگ این پارچه را با توجه به سلیقه و سفارش مشتری نیز انجام می‌دهند.

صفحه قیمت پارچه

معایب پارچه جودون

این نوع پارچه محبوبیت زیادی دارد و خیلی دیر چروک می‌شود. این نوع پارچه با شستشو آب نمی‌رود و نوع مرغوب آن به هیچ وجه رنگ پس نمی‌دهد. تنها عیبی که نوع نامرغوب پارچه جودون دارد این است که ممکن است پس از مدتی استفاده و شستشوی مداوم پرز دهد.
اگر پولو شرتتان پرز داده است کافی با کمک ژیلت آن‌ها را از سطح لباستان جدا کنید.

پارچه ویسکوز جودون نخی -رنگ های مختلف

سخن نهایی

پارچه جودون یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین پارچه‌های موجود در بازار است که معمولا به‌صورت عمده به فروش می‌رسد. این نوع پارچه در بین مردم طرفداران زیادی دارد زیرا می‌توان از انواع آن استفاده‌های مختلفی کرد. پارچه جودون سه نوع لاکرا، پنبه‌ای و پلی‌استردار دارد که در بین آن‌ها جودون لاکرا با قیمت بالاتری فروخته می‌شود.

سبد خرید
سایدبار
خانه
حساب کاربری من
وبلاگ