دانستنی های پارچه

بهترین پارچه برای مانتو تابستانی

انواع پارچه مانتویی تابستانی

فصل تابستان به دلیل گرمای هوا باید از مانتوهایی استفاده کنید که خنک باشند تا گرما را زیاد احساس نکنید. برای این که مانتو خنک و راحتی داشته باشید حتما به جنس پارچه توجه کنید. علاوه بر جنس پارچه، زیبایی و رنگ آن نیز بسیار مهم است. در این متن قصد داریم اطلاعاتی درباره بهترین پارچه برای مانتو تابستانی به شما ارائه دهیم. پس تا انتها با ما باشید.

درباره پارچه های تابستانی بیشتر بدانید .

پارچه مانتویی تابستانه

بهترین پارچه مناسب فصل تابستان پارچه هایی هستند که امکان جا به جا شدن هوا در آن ها وجود دارد و حس خنکی به ما می دهند. در پایین چند نمونه از این پارچه ها را به شما ارائه می دهیم:

  • پارچه نخی
  • پارچه لینن
  • پارچه کتان
  • پارچه ساتن
  • پارچه ابریشم
  • پارچه کرپ
  • پارجه ریون
  • پارچه جین

پارچه مانتویی نخی

پارچه نخی

یکی از پارچه‌هایی که در فصل تابستان در انواع طرح‌ها و رنگ‌ها دیده می‌شود، پارچه نخی است. این جنس پارچه به ‌دلیل انتقال گرما از بدن به محیط بیرون بسیار برای فصل تابستان مناسب است. زیرا فرد با پوشیدن مانتویی که از پارچه نخی دوخته شده است، احساس گرما نمی‌کند.

این پارچه مزایا و معایبی دارد. مهمترین مزیت آن استفاده از پنبه در این پارچه است و آب رفتن بعد از شستشو از معایب آن محسوب می‌شود. از پارچه نخی نه تنها میتوان در تولید انواع مانتو تابستانی استفاده کرد میتوان از آن برای تلید انواع تی شرت و ست های خانگی و شلوارها، پیراهن‌ها، بلوزها و … مورد استفاده قرار داد.

درباره انواع پارچه نخی بیشتر بدانید .

پارچه مانتویی کتان

پارچه کتان از الیاف گیاهی یعنی ساقه کتان تولید شده است. این پارچه به این دلیل که هوا در میان آن جریان دارد، طرفداران زیادی را به خود جذب می‌کند. اگر به پارچه‌های کتان دقت کنید متوجه می‌شوید که سه نوع دارند. این سه نوع شامل ضخیم، سبک و پیچ است. هر کدام از نوع‌های آن در یک فصل کاربرد دارند. پارچه ضخیم کتان در فصل زمستان، نوع سبک آن در فصل پاییز و نوع سوم آن در مانتوهای اسپرت، رسمی و اداری کاربردی است. از معایب اصلی پارچه کتان چروک شدن آن است.

از ویژگی های نوع مناسب فصل تابستان این پارچه میتوان به این موارد اشاره کرد:

  1. خنکی : پارچه کتان از جمله پارچه‌هایی است که بسیار خنک است. الیاف کتان اجازه می‌دهند هوا به خوبی در طول پارچه جریان داشته باشد و این خاصیت آن را به یک پارچه ایده‌آل برای روزهای گرم تابستان تبدیل می‌کند.
  2. مقاومت و دوام: پارچه کتان به طور عمومی بسیار مقاوم است. با رعایت دستورالعمل‌های شستشو، می‌توانید پارچه کتان را برای مدت طولانی استفاده کنید.
  3. استحکام و سبکی: پارچه کتان به دلیل ساختار متمایز الیاف کتان، دارای استحکام بالایی است. این پارچه بسیار سبک است و به راحتی روی بدن قرار می‌گیرد.

پارچه ریون یا ویسکوز

پارجه مانتویی ریون

پارچه ریون به علت ارزان بودن آن طرفدار زیادی دارد. این پارچه از الیاف مصنوعی و بازیافتی از پنبه و چوب تولید می‌شود. از مزایای این پارچه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارزان است
  • چروک نمی‌شود
  • لطافت و قابلیت کشی دارد
  • محدودیت طرح و رنگ ندارد
  • سبک است
  • اکثر سلیقه‌ها را پوشش می‌دهد

این پارچه روی تن ریزش بسیار زیبایی دارد و انتخاب خوبی برای فصل تابستان است. از انواع تولیدات پارچه ریون برند دوک و ویسکوز دوک دیدن کنید.

پارچه ابریشم

پارچه ابریشم معمولا در تمام فصول زیبایی خود را دارد. مشخصه اصلی این پارچه گران بودن آن است، چون فرآیند تولید آن بسیار سخت است. به‌ همین علت بیشتر افراد فقط برای مراسم خاص و مهم این پارچه را تهیه می‌کنند. درست است که این پارچه از این نظر که هوا در آن جریان ندارد مناسب فصل تابستان نیست، اما برای مراسم مهم و خاص برخی افراد در هر فصلی حتی تابستان از آن استفاده می‌کنند. پارچه ابریشم در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی تولید می‌شود که شما به سلیقه خود می‌توانیدمدل مورد نظرتان خود را انتخاب کنید.

پارچه مانتویی لینن

"</p

این پارچه ترکیبی از پنبه، پلی‌استر و ویسکوز است. برای تولید این پارچه درصد مشخصی برای هر کدام از این ترکیبات وجود ندارد. اما هر چه پنبه آن بیشتر و پلی‌استر آن کمتر باشد کیفیت پارچه بیشتر می‌شود. پارچه لنین تنوع بالایی دارد و به دلیل خنک بودن در فصل بهار و تابستان بسیار طرفدار دارد. از ویژگی های این پارچه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خنک بودن پارچه و جذب گرمای بدن و خارج کردن آن از خود
  • قدرت بالا در جذب رطوبت و خنک کردن پوست
  • دارای مقاومت و دوام بالا
  • نرمی و راحتی این نوع پارچه
  • ظاهری زیبا و تنوع بالا در رنگ و طرح

درباره انواع پارچه مانتویی بیشتر بدانید .

پارچه کرپ

یکی از انواع پارچه‌ها که از گذشته در میان خانم‌ها رواج داشته و هنوز از محبوبیت آن کم نشده است، پارچه کرپ است. این پارچه از پشم، ابریشم و پلی‌استر تشکیل شده است که درصد زیادی از این پارچه از خارج از کشور وارد می‌شود.

برخلاف مانتو ریون، پارچه کرپ قیمت بالایی دارد و بیشتر در مراسم رسمی از آن استفاده می‌شود. درصد مواد تشکیل‌دهنده این پارچه، وزن آن را مشخص می‌کند. مثلا اگر پشم آن بیشتر باشد وزن سنگین‌تری دارد. همچنین درصد مواد تشکیل‌دهنده آن، فصل مناسب آن را نیز مشخص می‌کند. پارچه کرپ انواع مختلفی دارد مانند پارچه کرپ حریر، مازراتی، اسکاچی و… که هر کدام کاربرد مخصوص خود را دارند. از انواع محصولات پارچه کرپ برند دوک دیدن کنید .

پارچه جین

یکی از بادوام‌ترین پارچه‌ها، پارچه جین است. اکثر افراد از پارچه جین برای دوختن مانتوهای اسپرت استفاده می‌کنند. شما می‌توانید با سلیقه خود ضخامت، رنگ و کشی بودن یا نبودن پارچه خود را انتخاب کنید. مهم نیست از چه نوع پارچه‌ای برای دوختن مانتو تابستانی خود استفاده می‌کنید، مهم این است که تراکم پارچه به اندازه‌ای باشد که هوا در آن جریان داشته باشد. در فصل تابستان گرمای هوا افراد را مجبور می‌کند که از مانتوهای خنک و رنگ روشن استفاده کنند. الیاف پارچه نیز اهمیت زیادی دارد. بهتر است از پارچه‌هایی استفاده کنید که از الیاف طبیعی تولید شده باشند زیرا الیاف مصنوعی باعث تعریق می‌شوند. پارچه نخی، کتان و لنین با درصد پنبه بالا از بهترین ها برای فصل تابستان هستند.

پارچه مانتویی ساتن

این پارچه نوع دیگری از انواع پارچه مناسب فصل تابستان هست که به خاطر ویژگی های منحصر به فردی که دارد می تواند گزینه بسیار مناسب برای مانتو های تابستانه باشد، از ویژگی های خاص ان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لطافت و نرمی فوق العاده ای که این نوع پارجه دارد را نمیتوان در هر پارچهی دیگری جستجو کرد
  • زیبایی و براقیت و درخشش بسیار زیبای این پارچه که باعث شده طرفداران بسیاری زیتدی داشته باشد
  • خنکی و راحتی این پارچه که به علت نوع بافتی که دارد به راحتی هوا در آن در جریان قرار می گیرد
  • تنوع در رنگ و طرح این محصول باعث شده که همه ی سلیقه ها را پوشش بدهد

سخن پایایی

هر کدام از این پارچه هایی که گفته شد میتواند گزینه مناسبی برای دوخت مانتو تابستانه باشد اما به طور کلی می‌توان گفت که پارچه‌های لینن و ساتن به دلیل خنکی، راحتی و جذابیت شان بهترین پارچه‌های تابستانی هستند. همچنین، پارچه‌های نخی و کتان نیز انتخاب‌های خوبی برای فصل تابستان هستند. بهتر است با توجه به سلیقه و نیازهای شخصی خود، از پارچه‌ای که بهترین انتخاب برای مدل انتخابی شما است، استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *