دانستنی های پارچه

انواع پارچه ضخیم

[vc_row][vc_column][ultimate_heading]

انواع پارچه ضخیم

[/ultimate_heading][ultimate_spacer height=”50″ height_on_mob_landscape=”30″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][ultimate_heading]برند دوک با سابقه طولانی در تولید پارچه های گردباف لباسی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان میباشد .

[/ultimate_heading][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][ultimate_spacer height=”70″][ultimate_heading]با رونق صنعت مد و فشن لباس‌ها جایگاه مهمی در زندگی افراد پیدا کرده‌اند. در گذشته آن‌ها تنها وسیله‌ای برای پوشاندن بدن بودند اما امروزه با پارچه‌ها و طرح‌های متنوع، اسم خود را به‌عنوان یک عنصر زیبایی مطرح کردند.

صنعت پوشاک آن‌قدر پیشرفت کرده است که در هر فصلی شاهد ترندهای متفاوت و جدیدتری نسبت به سال‌های قبل هستیم. از طرفی ممکن است جنس پارچه‌ها نسبت به قبل ثابت مانده باشد اما طرح‌ها و الگوهای آن‌ها مدام تغییر می‌کند.

انواع پارچه ضخیم از آن‌هایی هستند که با تغییر مد همچنان در سبد خرید خیاطان، طراحان مد و افراد معمولی باقی می‌مانند. پارچه‌های ضخیم جای پارچه‌های نازک‌تر را در فصل‌های سرد پر می‌کنند و با تهیه لباس از آن‌ها این ماه‌ها را برای افراد گرم می‌کنند.

تنها شباهت انواع پارچه‌های ضخیم با یکدیگر سنگینی وزن آن‌ها است. وگرنه آن‌ها نیز مانند دیگر انواع پارچه تنوع بالایی در رنگ، طرح و جنس دارند و هرکدام برای یک کاربری استفاده می‌شوند.

اگر شما نیز در این روزهای سرد نیاز به دوخت لباس‌های ضخیم دارید، تا انتها با ما همراه باشید. ما به شما پارچه‌های متنوعی را برای گرم شدن پیشنهاد می‌دهیم.[/ultimate_heading][ultimate_spacer height=”50″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”2/5″][ultimate_spacer height=”80″][vc_separator][ultimate_heading]برای مشاوره و اطلاع از قیمت های میتوانید با ما در تماس باشید یا به صفحه قیمت پارچه مراجعه بفرمایید .[/ultimate_heading][/vc_column][vc_column width=”3/5″][ultimate_spacer height=”20″][vc_single_image image=”3838″ img_size=”750*450″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][ultimate_spacer height=”50″][ultimate_heading margin_design_tab_text=””]

پارچه غواصی

یکی از انواع پارچه ضخیم که استفاده از آن در میان مردم رواج بالایی دارد، پارچه غواصی است. این پارچه تنها برای دوخت لباس‌های گرم زمستانی کاربرد ندارد. بلکه دوخت لباس‌های ورزشی و خانگی از دیگر کاربردهای این نوع پارچه است.

پارچه غواصی ساده است اما رنگ‌های مختلفی دارد. علاوه بر این حالت کششی و ارتجاعی که دارد باعث شده است تا برای دوخت لباس‌های فری سایز گزینه مناسبی باشد.

این پارچه ایستایی خوبی دارد و چروک‌پذیر نیز نیست اما زمان استفاده از آن شاید کمی به دردسر بیافتید. چون دوخت لباس با پارچه غواصی به دلیل کشسانی بالایی که دارد، کمی سخت است. برای همین یک خیاط ماهر باید با این پارچه کار کند.

[/ultimate_heading][ultimate_spacer height=”20″][vc_single_image image=”3922″ img_size=”large”][ultimate_spacer height=”50″][ultimate_heading margin_design_tab_text=””]

پارچه جین

یکی از محبوب‌ترین انواع پارچه ضخیم جین است. این پارچه‌ها که با نام لی نیز شناخته می‌شوند، تابستان و زمستان ندارند و در تمام فصول استفاده می‌شوند.

این پارچه از الیاف پنبه یا اسپندکس به‌دست می‌آید. ضخامت و مقاومت جین بسیار بالا بوده و همین ویژگی به آن ایستایی مناسبی داده است. شلوارهای جنس جین بسیار محبوب و پرکاربرد هستند اما از این پارچه مانتو، کت، دامن، اکسسوری و انواع لباس‌ها را نیز می‌توان تهیه کرد.

[/ultimate_heading][ultimate_spacer height=”20″][vc_single_image image=”4016″ img_size=”large”][ultimate_spacer height=”50″][ultimate_heading margin_design_tab_text=””]

پارچه مخمل کبریتی

مخمل کبریتی یکی از زیباترین انواع پارچه ضخیم وگرم است. این پارچه‌ها با دوامی بالا، طرحی برجسته و تنوع گسترده در رنگ و طرح به یکی از اولین انتخاب‌های طراحان مد و خیاطان تبدیل شده است.

الیاف این پارچه از جنس پنبه بوده و به‌همین علت با پوست تمام افراد سازگار است. علاوه‌ بر این، مخمل کبریتی نیاز به آستر ندارد و چروک پذیری آن پایین است. چنین ویژگی‌هایی دلایل بسیار خوبی برای دوخت لباس از این جنس هستند.

[/ultimate_heading][ultimate_spacer height=”20″][vc_single_image image=”2997″ img_size=”large”][ultimate_spacer height=”50″][ultimate_heading]

پارچه لینن

لینن با بافت جذاب و کاربری که دارد، تبدیل به یکی از رایج‌ترین گزینه‌ها در صنعت پوشاک بزرگسالان و کودکان شده است.

از لینن به غیر از تهیه لباس در دیگر منسوجات پارچه‌ای نیز استفاده می‌شود. تهیه روبالشی، کوسن، روتختی یا حوله حمام از دیگر کاربردهای این پارچه هستند.

این پارچه با وجود محبوبیت خود دو مشکل دارد. ابتدا ممکن است فرم خود را بعد از مدتی از دست بدهد و دوم چروک پذیری بالای آن است که به اتوکشی مداوم نیاز پیدا می‌کند.

[/ultimate_heading][ultimate_spacer height=”50″][ultimate_heading]

پارچه ترکی

پارچه ترکی شباهت ظاهری زیادی به مخمل کبریتی دارد. اما این پارچه سنگین‌تر است و به‌همین علت بیشتر در دوخت رومبلی و یا بارانی استفاده می‌شود.

[/ultimate_heading][ultimate_spacer height=”50″][ultimate_heading margin_design_tab_text=””]

پارچه توییت پشمی

یکی از انواع پارچه ضخیم که برای کاپشن‌ها، کت‌های زمستانی و کیف کاربرد دارد، توییت پشمی است. این پارچه از پشم طبیعی ساخته می‌شود و در رده پارچه‌های زبر قرار می‌گیرد.

درباره انواع پارچه زمستانی بیشتر بدانید .

[/ultimate_heading][ultimate_spacer height=”50″][ultimate_heading]

پاچه جیر

این نوع از پارچه به دو صورت مصنوعی و طبیعی وجود دارد. پارچه‌های جیر طبیعی در واقع نوعی چرم کرک‌دار به حساب می‌آیند. این پارچه به‌صورت طبیعی معمولا از پوست گاو، آهو، گوسفند، بز و گوساله تهیه می‌شود.

جیر کاربری‌های متنوعی دارد و در دوخت پوشاک و اکسسوری‌های مختلفی مانند شلوار، جلیقه، کمربند، کلاه و کفش استفاده می‌شود.

[/ultimate_heading][ultimate_spacer height=”50″][ultimate_heading]

پارچه فلیس پلی استر

یکی از انواع پارچه ضخیم فلیس پلی استر است. این پارچه بافت نرمی دارد و بسیار گرم است. سطح خزدار آن نیز به زیبایی هرچه تمام‌تر آن کمک کرده است.

این پارچه وزن‌های مختلفی دارد که از وزن 300 گرم به بالای آن ضخیم به‌حساب می‌آید. فلیس پلی استر در برابر سرما عایق بوده و بسیار گرم است. به‌همین دلیل برای تهیه کاپشن و لباس‌های زمستانی بیرونی انتخاب مناسبی است.

[/ultimate_heading][ultimate_spacer height=”50″][ultimate_heading]

پارچه پوشش دار

به پارچه‌هایی که بافت متراکمی دارند، پارچه پوشش‌دار گفته می‌شود. این نوع پارچه از دو لایه بهم چسبیده تشکیل شده است که طی فرآیندهایی مقاوم در برابر فرسایش و آب و متراکم می‌شود. یکی از لایه‌ها از جنس PVC بوده و دیگری ضدآب است.

پارچه پوشش دار در تهیه لباس‌های مختلفی از جمله پالتو، هودی و دیگر لباس‌های گرم بیرونی کاربرد دارد.

[/ultimate_heading][ultimate_spacer height=”40″][ultimate_heading margin_design_tab_text=””]برند دوکتکس با سابقه طولانی در تولید پارچه‌های گردباف در بازار بزرگ تهران فعالیت دارد . شما میتوانید با خرید پارچه از دوکتکس , پارچه‌های با کیفیت را به قیمت ارزان و عمده خریداری نمایید .[/ultimate_heading][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *